شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 7:17:59 PM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:64605
  • زمان انتشار:شنبه 27 خرداد 1402-10:34
  • کاربر:
دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن:

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: صنعت خودروسازی نیازمند نقشه راه مشخص و تهیه و تدوین اسناد بالادستی است.
صنعت خودروسازی نیازمند نقشه راه مشخص است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «آرش محبی‌نژاد» افزود: این نقشه راه باید به‌گونه‌ای ترسیم و اسناد بالادستی طوری تدوین شود که با تغییر مجلس‌ها و دولت‌ها خللی در آن پیش نیاید.

وی با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مجلس به «عباس علی‌آبادی» به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابراز امیدواری کرد وزیر جدید صمت از نظر و مشورت بخش خصوصی واقعی و تشکل‌های مردم‌نهاد این بخش بتواند بهترین استفاده ممکن را انجام دهد و ما قطعه سازان نیز آماده‌ایم اتاق فکری در اختیار وزیر قرار دهیم.

دبیر انجمن قطعه سازان همگن گفت: صنعت قطعه سازی کشور به‌ویژه در آن دسته از قطعاتی که به تولید انبوه رسیده، از توانایی تولید سالیانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برخوردار است، اما مشکل اصلی فعلی این صنعت، تأمین منابع ریالی و ارزی و کمبود نقدینگی است.
مطالبات ۶۰ هزار میلیارد تومانی قطعه‌سازان از خودروسازان

وی اظهار داشت: اکنون مطالبات زنجیره تأمین از خودروسازان به رقم ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده که ۲۶ هزار میلیارد تومان آن مطالبات معوق تعیین تکلیف نشده است.

محبی‌نژاد تاکید کرد: تحقق برنامه تولید ۱.۷ میلیون دستگاهی خودرو در سال جاری، پیش‌نیازها و ملزوماتی نیاز دارد.

وی بیان‌داشت: وزیر جدید صمت در راستای این برنامه دو راه دارد؛ نخست، اینکه زیرساخت‌های تحقق تولید را فراهم کند و دوم، اینکه برنامه تولید را اصلاح کند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور اضافه‌کرد: مهمترین مورد برای تحقق برنامه یاد شده، تأمین دست‌کم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی این صنعت، همراه با تأمین مواد اولیه و ارز مورد نیاز است.

وی همچنین با اشاره به سبقه وزیر جدید صمت در مپنا و تلاش‌های انجام شده در این شرکت برای برقی سازی خودروها، تاکید کرد: در این زمینه به‌جز اجزا و قطعاتی که در خودروهای برقی و احتراقی یک است، در قطعات برقی خودروها نیازمند اقدامات جدی هستیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین