شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 8:47:17 PM

ایران و ونزوئلا همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به سه کشور آمریکای جنوبی در زمینه توسعه میدان‌ها و پایانه‌های نفتی، احیای ظرفیت پالایشی و پتروشیمی چند قرارداد همکاری امضا کردند.
ایران و ونزوئلا برای همکاری در حوزه‌ها مختلف نفتی چند قرارداد امضا کردند

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، همکاری‌های نفتی ایران و ونزوئلا همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم رونق بیشتری گرفته است، این همکاری‌ها که از پارسال با امضای قرارداد اولیه برای توسعه پالایشگاه‌های این کشور با دانش فنی و تجهیزات ایرانی وارد فازی تازه شد، اکنون با سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و امضای چند سند همکاری توسعه می‌یابند.  

ایران و ونزوئلا در جریان این سفر، چند قرارداد نفتی در زمینه توسعه میدان‌ها و پایانه‌های نفتی، احیای ظرفیت پالایشگاهی و پتروشیمی امضا کردند.

این دو کشور در مجموع حدود ۴۰ درصد از ذخایر نفت جهان را در اختیار دارند اما هر دو کشور با تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه صنعت نفت روبه‌رو هستند.

با وجود این تحریم‌ها، ایران توانسته ۸۵ درصد از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را بومی‌سازی کند تا افزون بر تأمین نیاز داخلی، در صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه و دیگر کشورهای نفتی از جمله ونزوئلا وارد شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین