شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 6:11:52 PM

قیمت طلا امروز(دوشنبه) با افزایش ارزش دلار کاهش یافت و سرمایه‌گذاران برروی نشست‌های مهم سیاست‌گذاری بانک مرکزی در این هفته با توقف احتمالی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا تمرکز کردند.
طلای جهانی با صعود دلار نزول کرد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۵۳ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۹ درصد کاهش به ۱۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۹۵۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره خود را حفظ کند.

قیمت طلا برای هفته منتهی به جمعه ۰.۷ درصد افزایش یافت که با جهش بیش از یک درصدی روز پنجشنبه پس از افزایش تقاضای هفتگی بیکاری در ایالات‌متحده همراه بود. با این حال، شاخص دلار ثابت ماند و باعث شد که شمش برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده و شاخص قیمت تولید کننده به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز مورد توجه سرمایه‌گذاران است زیرا این آمار می‌تواند انتظارات نرخ را تغییر دهد.

قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو ۷۱.۲ درصد احتمال دارد که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره خود را در محدوده ۵ درصد تا ۵.۲۵ درصد در جلسه دوروزه خود در روز چهارشنبه حفظ کند. نرخ‌های پایین‌تر جذابیت دارایی با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

سیمپسون اظهار کرد به نظر نمی‌رسد که شمش برای خروج از محدوده ۱۹۳۵ تا ۱۹۸۵ دلار عجله‌ای داشته باشد. تقاضای خرده‌فروشی طلا در مصرف‌کنندگان اصلی چین و هند در هفته گذشته کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۳۱ درصد کاهش یافت و از ۹۳۴.۶۵ تن در روز پنجشنبه به ۹۳۱.۷۶ تن در روز جمعه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۴.۱۰۷ دلار رسید و پلاتین ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۰ دلار و ۴۸ سنت رسید. پالادیوم پس از رسیدن به کمترین میزان خود از ماه می ۲۰۱۹ در روز جمعه، ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۳ دلار و ۷۷ سنت رسید.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین