شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 9:19:58 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:64470
  • زمان انتشار:شنبه 20 خرداد 1402-12:34
  • کاربر:
معاملات بازارهای فرابورس در یک هفته نیمه تعطیل بررسی شد

طی سه روز معاملاتی هفته منتهی به نوزدهم خردادماه، فرابورس شاهد بازدهی مثبت آیفکس و رشد ارزش بازار بود.
خرید و فروش ۸ هزار میلیارد تومان سهم در فرابورس طی ۳ روز

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در هفته گذشته بازارهای فرابورس شاهد داد وستد بیش از ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه انواع دارایی مالی بود. این معاملات که طی سه روز کاری در هفته منتهی به ۱۹ خردادماه انجام شد ارزشی بالغ بر ۳۰۹ هزار میلیارد تومان داشت که در یک میلیون نوبت به ثبت رسید.


آمار و ارقام نشان می‌دهد که طی این سه روز حجم وارزش معاملات به دلیل تعطیلی میان هفته کاهش یافته است. به این ترتیب حجم معاملات ۵۵ درصد افت داشت و ارزش دادوستدها کاهش ۱۵ درصدی را تجربه کرد.


گفتنی است در بازارهای سهامی فرابورس طی این سه روز بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برگه سهم خرید و فروش شد. در رتبه‌بندی بازارها از لحاظ ارزش، بازار اول با معاملاتی به ارزش ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، در صدر قرار گرفت.

بازار پایه نیز طی سه روز، معاملاتی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را تجربه کرد و در بازار دوم هم داد وستد سهام ارزش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی داشت.

 

آمار معاملات بازار ابزارهای نوین مالی نیز حاکی از داد و ستد بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ورقه مالی است. طی این سه روز ۲۹۳ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی دست به دست شد. همچنین سرمایه گذاران بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خرید و فروش کردند.


شاین ذکر است ارزش معاملات خرد در بازار هفته گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود. در این میان ۴۴ درصد از این دادوستدها متعلق به ۵ صنعت بود.

طی این مدت سرمایه‌گذاری‌ها با معاملاتی به ارزش نزدیک به یک هزار میلیارد تومان، ۱۳ درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند. همچنین ۹ درصد ارزش معاملات خرد، سهم گروه محصولات شیمیایی بود.

گروه خودرویی نیز طی این مدت ۸ درصد از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص داد. خودرویی‌ها و زراعتی‌ها هم به صورت جداگانه ۷ درصد ارزش معاملات خرد را در اختیار گرفتند.


در پایان این سه روز معاملاتی شاخص کل فرابورس با رشد ۱.۱ درصدی به سطح ۲۸ هزار و ۹۶۳ رسید. همچنین ارزش بازار نیز با افزایش یک درصدی، رقم ۲.۷ میلیون میلیارد تومان را تجربه کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین