شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 10:22:19 AM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:63350
  • زمان انتشار:سه شنبه 22 فروردين 1402-16:44
  • کاربر:
معاون وزیر صمت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال یک‌هزار و ۷۵۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد احیاء شد و مجدد به چرخه تولید کشور بازگشته که زمینه اشتغال ۳۴هزار و ۶۷۳ نفر را فراهم آورده است.
۱۷۵۱ واحد تولیدی راکد در سال گذشته احیا شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «علی رسولیان» در نشست با جمعی از احیاگران واحدهای راکد با بیان این مطلب، افزود: از این تعداد یک‌هزار و ۲۹۸ واحد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۴۵۳ واحد خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بوده است.

وی اضافه‌کرد: با توجه به برنامه ابلاغی احیای واحدهای راکد در سال ۱۴۰۱، تحقق ۸۸درصدی در حوزه تعداد واحدهای مجدد راه اندازی شده و همچنین تحقق ۹۷درصدی در حوزه اشتغال ایجاد شده به دست آمد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۲ واحدی که با کمتر از ۵۰درصد ظرفیت کار می‌کردند، به بالای ۵۰ درصد ارتقاء یافتند که در این حوزه نیز درصد تحقق برنامه ابلاغی ۷۸درصد بوده است.

رسولیان تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرست صنایع پیشران و رشته فعالیت‌های صنعتی اولویت‌دار را تهیه کرده است که در اختیار احیاگران واحدهای صنعتی و تولیدی قرار می‌گیرد.

وی همچنین به ارائه مشوق‌های حمایتی به احیاگران واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: اطلاعات لازم را در اختیار احیاگران قرار می‌دهیم و بسته های حمایتی و تشویقی برای احیای واحدهای تولیدی داریم.

در این نشست تعدادی از احیاگران واحدهای تولیدی به بیان مهمترین مسائل، مشکلات، دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود در حوزه احیای واحدهای راکد پرداختند.

تامین سرمایه در گردش و ثابت، دریافت تسهیلات، حمایت از نوسازی و بهسازی و ورود ماشین آلات و تکنولوژی، تسهیل بروکراسی اداری و حذف دستورالعمل‌های دست و پاگیر و قوانین زائد بخشی از مهم ترین دغدغه‌های احیاگران بوده است.

احیاگران واحدهای صنعتی به موضوعاتی از جمله توسعه صنعت بر اساس آمایش سرزمینی، حمایت‌های حقوقی و معنوی، استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی برای به هم رسانی نیازها و توانمندی‌ها، مشارکت همه بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی در روند احیاء و الزام بانک‌ها به احیا واحدهای تحت تملک اشاره کردند.

احصای موانع بر اساس رشته های صنعتی هر استان، ارتقای فناوری واحدهای راکد و بهینه سازی خطوط تولید، رفع مشکلات زیرساختی، شبکه سازی و هم‌افزایی، تشکیل کارگروه یا قرارگاه و استفاده از روش‌های نوین تامین مالی نیز از دیگر پیشنهادات احیاگران واحدهای صنعتی و تولیدی در این نشست بوده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۶ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، هفت شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۵۰ هزار و ۳۷۳ واحد صنعتی و چهار هزار و ۲۶۰ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۹۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین