شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 9:49:52 PM

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، آغاز سفرهای نوروزی و پیش فروش بلیت اتوبوس در سراسر کشور با صدور بخشنامه‌ای نظارت و بازرسی از مراکز فروش بلیت را در دستور کار ادارات کل صمت استان‌ها قرار داد.
نظارت بر پیش فروش بلیت ناوگان حمل‌ونقل مسافر در دستور کار قرار گرفت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، این نهاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با نزدیک شدن ایام پایانی سال و موج سفرهای نوروزی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ابلاغ بخشنامه‌ای به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها متذکر گردید با رصد و نظارت متناسب با شرایط فعلی و اهتمام مضاعف توجه ویژه به موضوع نظارت بر حمل و نقل درون شهری و برون شهری اعم از اتوبوسرانی و تاکسیرانی و پایانه‌های مسافربری را در دستور کار خود قرار دهند.

این اطلاعیه می‌افزاید: براساس این دستورالعمل، ضروری است سازمانهای صمت به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاطی و افزایش غیرقانونی قیمت ها و ساماندهی حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان، ضمن بسیج کلیه امکانات و مقدورات استان و استفاده حداکثری از قوا و ظرفیت موجود و با همکاری و هماهنگی دستگاههای ذی ربط استانی از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره کل تعزیرات حکومتی و پلیس راه استان، اقدام لازم را بعمل آورند.

در این بخشنامه تاکید شده است: در این طرح عملیاتی با اتخاذ تمهیدات لازم نظارتهای محسوس و نامحسوس از پایانه های مسافری استانها و مراکز فروش بلیط در نظر گرقته شود و در صورت احراز هرگونه تخلف و تخطی از ضوابط قانونی در این حوزه، برخورد قانونی موثر و بازدارنده معمول و نتیجه کار به این سازمان اعلام شود. همچنین سامانه ۱۲۴ در تمام اوقات نسبت به دریافت گزارش های مردمی به صورت فعال اقدام می کند. در همین راستا مسافران و گردشگران می‌توانند شکایات و انتقادات خود درباره‌ی نحوه عملکرد مراکز فروش بلیط پایانه های مسافربری را از این طریق در همه استانها به اطلاع مسئولان برسانند تا رسیدگی لازم صورت گیرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین