يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 2:09:40 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:57186
  • زمان انتشار:چهارشنبه 23 آذر 1401-3:20
  • کاربر:

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در تلاش است با استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها مسیر رسیدن به افزایش بهره وری را کوتاه کرده و اهداف پیش بینی شده خود را محقق کند.
برنامه گل گهر برای ارتقای بهره‌وری با همکاری دانش‌بنیان‌ها
به گزارش اقتصادنامه، استفاده از توان شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در بومی شدن تکنولوژی های مورد نیاز، کاهش ارزبری، کاهش وابستگی به واردات و... را به همراه دارد. این موضوع به اندازه ای حائز اهمیت است که، دانش بنیان ها در شعار سال مورد تاکید قرار گرفتند.

البته پیش تر نیز شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی به سراغ همکاری با این شرکت ها رفته بودند تا بتوانند بخشی از نیاز خود به قطعات، تکنولوژی و... را از طریق آنها تامین کنند.

در این بین شرکتی همچون شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که طرح های توسعه ای بسیاری در دستور کار دارد و تلاش می کند تا سهم ۳۰ درصدی خود در زنجیره ارزش فولاد را افزایش دهد، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را در اولویت خود قرار داده تا با استفاده از این پتانسیل میزان بهره وری خود را ارتقا دهد.

این موضوع به اندازه ای برای گل گهر حائز اهمیت است که سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی را به این قرار دادها اختصاص داده است.

گل گهر با دسته بندی موارد مهم و مورد نیاز خود، سرمایه گذاری در این بخش را جزو برنامه های خود قرار داده است.

امکان‌ سنجی‌ های استفاده از هوش مصنوعی و بهره‌ وری بهینه از باطله ‌ها با تولید محصولات جانبی، از مهمترین برنامه هایی است که گل گهر در آنها به دنبال همکاری با شرکت های دانش بنیان است.

بدون شک استفاده از هوش مصنوعی می تواند هزینه های تولید را کاهش و بهره وری در معدن را افزایش دهد. این موضوع امروز در شرکت های بزرگ معدنی دنیا در حال اجرا است و گل گهر نیز تلاش می کند خود را با پیشرفت های جهانی همراه سازد.

گل گهر در این ۱۰ سرفصل تلاش می کند تا شرکت های دانش بنیان و دانشگاه را درگیر موضوع توسعه تولید کرده و خود نیز افزایش بهره وری را محقق کند. به نوعی مسیری که امروز پیش روی گل گهر قرار گرفته است، مسیر میانبری است که علاوه بر توسعه همکاری با دانش بنیان ها، منجر به تحقق برنامه های «کگل» می شود.

ایجاد دانش طراحی مفهومی تجهیزات کارخانه‌ها و انجام فرآوری سنگ آهن‌های کم‌عیار و پیچیده از برنامه هایی است که قرار است گل گهر با همکاری دانش بنیان ها پیش ببرد و میزان تولید خود را افزایش دهد. درواقع تمرکز و سرمایه گذاری بر پر عیار سازی سنگ اهن می تواند در بحث تامین مواد اولیه موثر باشد.

نگاه حاکم بر شرکت معدنی و صنعتی گل گهر می داند که امروز باید برای توسعه پایدار به سمت استفاده از تجهیزات و دانش روز برود تا بتواند هزینه های تولید خود را کاهش دهد.

افزایش بهره وری منجر به افزایش درآمدهای این مجموعه و حتی ارتقا جایگاه بورسی این مجموعه می شود.

گل گهر در تلاش است تا در سال های پیش رو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ معدنی وارد عرصه بین الملل شود و برنامه های امروز آن می تواند مسیر دستیابی به این هدف را کوتاه تر کند.

نگاه سنتی نمی تواند توسعه را در بخش معدن محقق کند زیرا فعالیت های معدنی در حال دیجیتال شدن هستند و مجموعه هایی که خود را با این موج همراه نکنند بدون شک محکوم به حذف از بازارهای جهانی خواهد بود.

گل گهر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و با استفاده از توان دانش بنیان ها در تلاش است تا در فضای جدیدی که پیش روی بخش معدن است حضور خود در بازار را تثبیت کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین