شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 7:07:25 AM
هشدار تند چین به آمریکا

از یک هفته پیش که خبر سفر آسیایی نانسی پلوسی ، رییس مجلس نمایندگان آمریکا ، مطرح شد ، رابطه چین و آمریکا به لرزه درآمد زیرا یکی از مقاصد سفر پلوسی ، تایوان است ، کشوری که چین ان را متعلق به خود می داند.
پلوسی اگر جرات دارد به تایوان برود!

امروز سفر نانسی پلوسی به همراه هیاتی از نمایندگان به کشورهای آسیای شرقی آغاز شد. اولین مقصد او کشور سنگاپور است ، بعد از آن یک توقف کوتاهی در تایوان خواهد شد و سپس به کشورهای مالزی ، کره جنوبی و ژاپن خواهد رفت. اما دولت چین نسبت به سفر پلوسی به تایوان اعتراض شدید و تندی کرده است و این سفر را مداخله در امور داخلی چین دانسته است زیرا چین ، تایوان را متعلق به سرزمین مادری می داند و طی 20 سال گذشته بارها بر سر این موضوع با مجامع بین المللی بحث کرده است.

در همین حال به گزارش رویترز ، ژائو  لیجان ، سخنگوی وزارت خارجه چین ، دیدار پلوسی از تایوان را " مداخله در امور داخلی چین " دانسته و هشدار داده است که این سفر می تواند منجر به " پیامدهای خیلی جدی"  شود. وی گفته است که " ما دوست داریم یکبار دیگر به ایالات متحده بگوییم که چین آماده است و ارتش آزادیبخش خلق چین هرگز بیکار نمی نشیند و چین برای دفاع از حاکمیتش و یکپارچگی قلمروی خود اقدامات متقابل تندی را انجام خواهد داد."

از لیجان پرسیده شد که این اقدامات ارتش چین چه خواهد بود که او گفت :" اگر پلوسی جرات دارد برود در آن صورت خواهید دید."

آخرین سفر یک مقام بلندپایه آمریکایی به تایوان در سال 1997 بود . در این سفر نیوت گینگریچ ، رییس وقت نمایندگان مجلس آمریکا ، همراه با هیاتی به تایوان سفر کرده بود.

 



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین