يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 5:44:42 AM

بیش از ۲۷ هزار پزشک، امسال ۵۷۰ میلیارد تومان مالیات توافقی پرداخت کردند.
هر پزشک امسال ۲۱ میلیون تومان مالیات پرداخت کرد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، امسال بیش از ۲۷ هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی پزشکان ابراز شده که معادل ۵۷۰ میلیارد تومان بابت عملکرد ۱۴۰۰ مالیات به سازمان امور مالیاتی پرداخت شده است.

در سال گذشته حدود ۱۷ هزار پزشک در کشور بابت عملکرد و درآمد سال ۱۳۹۹ مالیات توافقی داده بودند که ارزش آن حدود ۲۲۹ میلیارد تومان اعلام شده است.

لازم به ذکر است، در سال ۱۳۹۹ تنها ۱۵ هزار پزشک مالیات توافقی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را پرداخت کرده بودند که مجموع درآمد مالیاتی از این تعداد پزشک ۱۶۶ میلیارد تومان بود.

تعداد پزشکانی که اظهارنامه مالیات توافقی در سال جاری نسبت به سال گذشته تسلیم کرده‌اند ۴۷.۱ درصد افزایش و از نظر مبلغ پرداختی ۹۶درصد رشد کرده است.
بیشترین تعداد پزشکانی که اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده‌اند بدون در نظر گرفتن ادارت کل امور مالیاتی شهر و استان تهران، به خراسان رضوی با ۲ هزار و ۳۴۳ پزشک اختصاص دارد.

امسال در شمال شهر تهران ۱۱۳۲ پزشک اظهارنامه مالیات توافقی سال گذشته را تسلیم کرده‌اند و رقم پرداختی آنها بابت مالیات سال گذشته‌شان ۵۵ میلیارد تومان بود.

بر اساس آمارهای سرانه، هر پزشک مستقر و فعال در محدوده اداره مالیاتی شمال شهر تهران به طور متوسط ۴۸ میلیون تومان مالیات توافقی پرداخت کرد. این در حالی است که به طور متوسط پزشکان تهرانی امسال نفری ۳۲ میلیون تومان مالیات دادند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین