شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 10:29:53 PM

شرکت بیمه سرمد طی دو سال توانست رشد فروش خود را با بیش از ۲۸۰ درصد افزایش به ۲۳۰۰ میلیارد تومان برساند و به همین خاطر در جایگاه یازدهمین رتبه در میان شرکت های صنعت بیمه قرار گیرد.
«رشد ۲۸۲ درصدی فروش بیمه سرمد در دو سال»

به گزارش اقتصاد نامه، براساس رتبه بندی اخیر سازمان مدیریت صنعتی، بیمه سرمد در میان شرکت‌های صنعت بیمه کشور در حالی در جایگاه یازدهم قرار دارد که جوان‌ترین شرکت این لیست است.
بنا براین گزارش، فروش بیمه سرمد در سال مالی ۱۳۹۹ – آخرین سال مالی که رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی بر مبنای آن قرار گرفته- معادل ۲۳ هزار و ۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بود که نسبت به سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۸۰ درصد رشد داشت.
فروش بیمه سرمد در سال ۱۳۹۸ معادل ۱۳ هزار و ۱۷۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و در سال ۱۳۹۷ معادل ۶ هزار و ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود.
سازمان مدیریت صنعتی، هر سال ۵۰۰ شرکت برتر ایران را بر اساس شاخص اصلی میزان فروش شرکت‌ها و ۳۲ شاخص دیگر معرفی می‌کند.
این سازمان، رتبه بندی شرکت های برتر را در سه گام تنظیم می کند. در گام اول، فهرستی است که به مقایسه شرکت ها و فعالیت های اقتصادی از بعد کلان و ملی می پردازد و هدف آن ارایه تصویری از چگونگی آرایش بنگاه های اقتصادی در فضای کسب و کار ایران است . این فهرستی عمومی است. در این فهرست تمامی فعالیت های اقتصادی اعم از خدماتی، صنعتی و ... که در مفهوم عام خود می توانند رقیب یکدیگر در تخصیص منابع جامعه باشند، در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت. در گام دوم، برای گزینش شرکت های برتر ایران معیار فروش مبنای انتخاب قرار گرفته است. رقم فروش در مورد کلیه شرکت ها رقم فروش خالص و در مورد بانک ها و موسسات مالی جمع درآمد مشاع و غیرمشاع است . در گام بعد این شرکت های منتخب از زوایای مختلف با شاخص های متعددی مورد مقایسه قرار گرفته اند.
بر اساس این بررسی، میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی، رابطه مستقیمی با میزان فروش شرکت دارد. فروش شرکت، میزان تعامل بنگاه را با ساختار اقتصادی کشور نشان می دهد و هر چه بنگاهی تعامل بیشتری با سایر اجزاء اقتصادی داشته باشد، رونق و رکود آن اهمیت بیشتری می یابد. بنابراین، انتخاب و رتبه‎بندی شرکت ها براساس شاخص "حجم فروش" از منطق اقتصادی و مدیریتی برخوردار است.
بیست و چهارمین سال همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران، به تازگی با حضور محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان و مدیران ارشد بنگاه‌های برتر کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
در این ارتباط، بر اساس رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی، بیمه سرمد برای چهارمین سال پیاپی توانست در میان ۱۵۰ شرکت برتر ایران قرار بگیرد و جایگاه خود را تثبیت کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین