يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 4:17:31 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:24662
  • زمان انتشار:سه شنبه 2 دی 1399-16:34
  • کاربر:

مجید منوچهری، بنیانگذار استارتاپ "هفت‌سنگ" در گفت‌وگو با مجله رادیویی "سی‌دید" که به همت "ایمینو" ششمین شماره آن منتشر شده است، از مزایای هفت‌سنگ برای جامعه‌ مدیران صنعتی کشور سخن گفت.
مزایای استارتاپ «هفت‌سنگ» برای جامعه مدیران صنعتی کشور

به گزارش اقتصادنامه، مجید منوچهری مطرح کرد: قصه‌ هفت‌سنگ از آنجایی شروع شد که ما چند سالی در حوزه‌ منابع انسانی همه‌ بنیانگذارها با هم کار می‌کردیم؛‌ حالا هر کدام در یک صنعت، در یک شرکت و در شغل‌های مختلف. آن چیزی که ما متوجه شدیم این است که یک شعار بسیار معروف و بسیار قشنگ وجود دارد و آن هم این است که «منابع انسانی، شریک استراتژیک سازمان‌ها».

او ادامه داد: ولی آن چیزی که در عمل دارد اتفاق می‌افتد این است که آن واحدهایی که دسترسی به داده‌های معتبر دارند، آن واحدهای سازمانی‌ که می‌توانند با ادبیات شاخص‌ها و متریکس‌ها حرف بزنند، شرکای استراتژی قدرتمندتری برای سازمان‌ها و مدیران تصمیم‌گیر هستند.

منوچهری افزود: از طرف دیگر همه‌ ما این دغدغه را داشتیم که کیفیت زندگی کاری آدم‌ها به‌واسطه‌ تصمیماتی که مدیران می‌گیرند، دستخوش تغییر می‌شود و گاهی این تغییرات و این تصمیمات به‌گونه‌ای است که می‌تواند زندگی کاری یک آدم را تا آخر عمرش تحت‌شعاع قرار دهد.

بنیانگذار استارتاپ"هفت‌سنگ" افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم که کاری کنیم کیفیت زندگی کاری آدم‌ها ارتقا پیدا کند و این کار را از طریق فراهم کردن داده‌هایی برای تصمیم‌گیران سازمان باشد، انجام دادیم تا آنها بتوانند مبتنی‌ بر داده تصمیم گیری کنند و این اتفاق مهم رقم بخورد.

او افزود: یک روز من از آخرین شرکتی که در آن مشغول بودم استعفا دادم و یک بنیانگذار دیگرمان هم سرباز شد ولی در عین حال همراه ما بود به اسم میثم هوشمند و لیلا واژیر بنیانگذار دیگر مجموعه ما. تصمیم گرفتیم همه با هم استارتاپ هفت‌سنگ را راه بیندازیم. پس بنابراین آمدیم بررسی کردیم ببینیم که چه چیزی در دنیا وجود دارد که ترندهای روز دنیا هست؛ محصولات تکنولوژیکالی که خیلی موثر هستند و سازمان‌ها چه دغدغه‌هایی دارند که دوست دارند به آن بپردازند.

او ادامه داد: ما در بررسی‌هایمان به دو نتیجه مهم رسیدیم، آن هم این بود که باید وارد حوزه‌ جذب و استخدام شویم که دغدغه‌ همیشگی سازمان‌ها بوده و هست و خواهد بود و این روند ادامه دارد یا باید وارد دنیای نگهداشت همکارانمان. محصولی که امروز هفت‌سنگ توسعه داده یک محصول نرم‌افزاری در حوزه‌ تعامل است. ماموریت اصلی آن این است که همکاران را در داخل یک شرکت بسنجد، عوامل موثر را شناسایی کند، داده‌هایی که به‌دست می‌آورد را تحلیل کند و در نهایت در قالب یک داشبورد به مدیران شرکت اعلام کند که هر تیمی در چه وضعیتی قرار دارد، نرخ تعامل آن به چه صورت است، در چه عوامل حال خوبی دارند و از چه عواملی احساس رضایت نمی‌کنند.

منوچهری یادآور شد: به‌نوعی محصولی که ما داریم در اختیار شرکت‌ها می‌گذاریم اینطور است که کمک می‌کند تا مدیران تصمیم‌گیر، پیامدهای تصمیماتی که می‌گیرند را در لحظه بر عهده همکارانشان ببینند و ببینند که این تصمیم چقدر پیامدهای مثبت یا منفی داشته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین