سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 شمسی /4/30/2024 12:08:58 AM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:79338
  • زمان انتشار:چهارشنبه 22 فروردين 1403-20:41
  • کاربر:
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان در ۲۰ روز ابتدایی سال ۱۴۰۳ موفق به ثبت سه رکورد تولید روزانه در واحد احیا مستقیم شد که این رکوردها مقدمه ثبت رکوردهای ماهیانه و جهش تولید هستند.
ثبت رکوردهای روزانه، مقدمه تحقق جهش تولید است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، عطاالله معروفخانی با اشاره به آمادگی فولاد هرمزگان برای تحقق جهش تولید، بیان کرد: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از سردمداران رکوردشکنی و جهش تولید در صنعت فولاد کشور به شمار می‌رود و بر این اساس، هر زمان که با قطعی و محدودیت انرژی مواجه نشویم، آمادگی آن را داریم که در عرصه تولید تاریخ‌سازی و رکوردشکنی کنیم.

وی افزود: سال گذشته با توجه به محدودیت تامین گاز برای واحد احیا مستقیم، از این فرصت به بهترین نحو برای انجام عملیات تعمیرات سالیانه به ویژه تعویض نسوز مدول A پس از ۱۴ سال استفاده کردیم و به این ترتیب یک عملیات شات‌دان کم‌نقص به همت واحدهای سازمانی به اجرا درآمد. با توجه به تعمیرات اساسی صورت گرفته و ضریب آماده به کاری تجهیزات افزایش و در مقابل توقفات کاهش یافت و به همین دلیل، در زمان نبود محدودیت‌ها رکوردشکنی‌ها اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص رکوردهای حاصل شده در واحد احیا مستقیم، خاطرنشان کرد: در روز ۱۳ فروردین ماه نخستین رکورد تولید روزانه واحد احیا مستقیم به میزان ۵۹۵۸ تن، دومین رکورد به میزان ۵۹۷۶ تن در تاریخ ۱۸ فروردین ماه و سومین رکورد به میزان ۶۰۵۱ تن آهن اسفنجی در تاریخ ۱۹ فروردین ماه رقم خورد.

معروفخانی تصریح کرد: ثبت این رکوردها از آن جهت اهمیت دارد که آهن اسفنجی ماده اولیه واحد فولادسازی است و می‌تواند به افزایش تولید در این واحد و کاهش نیاز و وابستگی شرکت به خرید کمک کند.

وی عنوان کرد: اکنون بسیاری از صنایع به ویژه فولادسازان از وابستگی به خارج درآمده‌اند و تقریبا خودکفا شده‌اند. بنابراین در زمینه تخصصی و فنی نیازی به کمک ندارند. فولاد هرمزگان نیز با توجه به دانش، تخصص و تجربه کسب شده در سال‌های اخیر به ویژه استفاده از ایده‌های خلاقانه و برنامه‌ریزی دقیق، همواره آماده رکوردشکنی و افزایش تولید است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان گفت: تحقق جهش تولید مستلزم همکاری و هماهنگی سازمان‌های مرتبط به ویژه حوزه زیرساخت‌ها برای تامین برق و گاز خواهد بود که پاشنه آشیل صنعت فولاد در سال‌های اخیر بوده است. بنابراین در صورتی که انرژی ما تامین شود، رکوردشکنی و جهش تولید دور از دسترس نخواهد بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین