دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 10:50:01 PM
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

سال ۱۴۰۲ با همه فراز و نشیب‌های آن گذشت و رهبری سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند. فولاد هرمزگان که در دو سه سال گذشته همواره یکی از پرچم‌داران رکوردشکنی و افزایش تولید بوده است، عزم خود را برای سال ۱۴۰۳ جهت رکوردشکنی و جهش تولید جزم کرده و دو رکورد تولیدی را در همین ابتدای امسال در واحد احیا مستقیم ثبت کرده است.
فولاد هرمزگان مرکز ثقل طرح‌های توسعه فولادی کشور در سال ۱۴۰۳

البته فولاد هرمزگان طی دو سه سال اخیر عمده تمرکز خود را بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای و حرکت به سمت دانش و تکنولوژی‌های جدید قرار داده است.

به گزارش اقتصادنامه، خبرنگار روابط عمومی برای آگاهی و اطلاع‌رسانی وضعیت شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳، با عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت گفت‌وگویی انجام داده است که متن کامل آن را در ادامه خواهید خواند:

 

صنعت فولاد کشور سالی پرفرازونشیب را پشت سر گذاشت؛ این سال را برای فولاد هرمزگان چطور دیدید؟

صنعت و اقتصاد کشور طی چند سال گذشته به دلیل تورم، افزایش نرخ ارز و تحریم‌های ظالمانه وضعیت پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد. اما یک بنگاه مترقی و متعالی، فارغ از این نوسانات که همواره در فضای کسب‌وکار جهانی وجود دارند، برای خود هدف‌گذاری و استراتژی تعیین می‌کند و به دنبال تحقق آن می‌رود. فولاد هرمزگان نیز به تأسی از هلدینگ فولاد مبارکه و رهنمودهای مدیرعامل این هلدینگ، طی چند سال گذشته تدوین استراتژی سه‌ساله را که هر سال بازنگری می‌شود، در دستور کار قرار داده و مطابق با آن، اهداف و برنامه‌ها را برای اجرا مشخص می‌کند. این امر باعث شده بتوانیم در شرایط پرتلاطم اقتصادی بهترین عملکرد را بروز دهیم. این امر را می‌توان از تولید، توسعه، رویدادهای دانش‌بنیان، مسئولیت‌های اجتماعی و… در فولاد هرمزگان مشاهده کرد که به‌صورت متوازن این موارد را پیش بردیم.

 

آیا در سال ۱۴۰۲ محدودیت‌های انرژی کمتر شد؟ کمبود انرژی چه تأثیری بر عملکرد شما گذاشت و در حوزه تولید چه عملکردی داشتید؟

سال ۱۴۰۲ در حوزه تأمین انرژی، سال به‌مراتب سخت‌تری داشتیم و محدودیت‌های بیشتری بر تأمین انرژی اعمال شد. در تابستان تعداد روزهای دارای محدودیت برق بسیار بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود؛ همچنین در خصوص محدودیت‌های گاز نیز در سال ۱۴۰۲ حتی تا واپسین روزهای سال نیز محدودیت‌ها اعمال شدند. با همه این اوصاف محدودیت‌ها مانع رکوردشکنی ما نشدند و در حوزه تولید توانستیم ۲۸ رکورد را در سال ۱۴۰۲ به ثبت برسانیم و حتی در تولید آهن اسفنجی رشد داشتیم. ضمن اینکه در این سال هم در واحد فولادسازی و هم در واحد احیا مستقیم دو شات‌دان بسیار سنگین اجرا کردیم تا این دو واحد برای تولید با تمام قوا در سال ۱۴۰۳ به‌ویژه هنگامی که محدودیت انرژی وجود ندارد، به‌طور کامل آماده شوند. نکته مهم در خصوص شات‌دان احیا مستقیم این است که نسوز کوره A پس از ۱۴ سال تعویض شد و همین امر می‌تواند بر کیفیت و کمیت تولیدات آن اثرگذار باشد. خوشبختانه در ابتدای سال جاری توانستیم در این واحد دو رکورد تولیدی به ثبت برسانیم که به‌نوعی لبیک گفتن ما به شعار تعیین‌شده از سوی رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» است و امیدواریم با تدابیر اتخاذشده بتوانیم شاهد رکوردشکنی‌های دیگری نیز باشیم. در مجموع برای حوزه تولید علاوه بر رشد، به دنبال تولید محصولاتی با کیفیت بهتر و دارای ارزش‌افزوده بیشتر هستیم تا در زمان محدودیت انرژی، با افزایش نرخ فروش، به‌نوعی فروش از دست رفته جبران گردد.

 

در حوزه توسعه، فولاد هرمزگان در این سال‌ها یکی از سرآمدان اجرای طرح‌های توسعه‌ای بود و امسال هم اتفاقات خوبی افتاد. در این خصوص توضیحاتی بفرمایید.

توسعه اساساً یکی از ارکان بقای هر بنگاه تولیدی و اقتصادی در دنیا به شمار می‌رود و امروزه برای رقابت‌پذیری ضروری است. به‌طور حتم با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، خونی تازه در شریان‌ها و مویرگ‌های هر بنگاه اقتصادی به جریان خواهد افتاد. در همین حال توسعه موجب افزایش تحرک و انگیزه کارکنان خواهد شد. نکته قابل‌توجه دیگر این است که توسعه موجب ارتقای سطح کمّی و کیفی محصولات و بهبود فرایندها شده و ضمن افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال در کشور، برای کارکنان و سهام‌داران ارزش‌افزوده اقتصادی به همراه می‌آورد.

فولاد هرمزگان همواره بقای خود در فضای رقابتی کسب‌وکار را در توسعه پایدار می‌داند. بر این اساس، از سال ۱۴۰۰ و ابتدای دولت سیزدهم، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای را آغاز کردیم. در این خصوص باید گفت که طرح توسعه فولاد هرمزگان را با سه هدف اصلی اجرا می‌کنیم؛ نخست توسعه ظرفیت به ۳.۲ میلیون تن در سال فولاد خام برای دست‌یابی به چشم‌انداز تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام در منطقه ویژه خلیج‌فارس، دوم توسعه تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر و سوم توسعه پایین‌دستی زنجیره ارزش با احداث واحد نورد گرم. ازاین‌رو، طرح‌های توسعه‌ای شرکت را در سه بخش آهن‌سازی، فولادسازی و نورد و زیرساخت‌ها تقسیم‌بندی کردیم و به دنبال آن پروژه‌های مربوط به هرکدام از آن‌ها نیز تعریف شدند. در این خصوص بیستم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰، به مناسبت چهل‌و‌سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، اجرای ۴ طرح بزرگ توسعه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و توانستیم پروژه‌های بزرگی همچون مگامدول دوم احیا مستقیم به ظرفیت یک‌میلیون و ۷۲۰ هزار تن، سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن، واحد دوم گازهای صنعتی به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت و مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز به ظرفیت یک‌میلیون و ۷۲۰ هزار تن را کلنگ‌زنی کنیم. هم‌اکنون این پروژه‌ها از پیشرفت خوبی برخوردارند و درصورتی‌که با همین سرعت پیش روند، در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسند.

البته توسعه‌های فولاد هرمزگان با این پروژه‌ها پایان نیافت و در نخستین روز از دهه فجر سال ۱۴۰۲ در ادامه روند رو‌به‌رشد خود با سرمایه‌گذاری‌های هدفمند در زنجیره فولاد، ۴ طرح بزرگ توسعه‌ای دیگر را کلنگ‌زنی کردیم. این طرح‌ها عبارت‌اند از: افزایش ظرفیت فولادسازی از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال، ریخته‌گری و نورد پیوسته به میزان یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن، مدول چهارم احیا مستقیم به میزان یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال و واحد تولید گازهای صنعتی شماره ۳ به میزان ۱۰ هزار نرمال مترمکعب در ساعت. همچنین پروژه آهک کلسینه شرکت سنگ و فولاد هرمزگان را که بزرگ‌ترین واحد تولید آهک در جنوب کشور است، با حضور وزیر صمت به بهره‌برداری رساندیم.

جمع سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته توسط فولاد هرمزگان در پروژه‌های توسعه‌ای، به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو می‌رسد و با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای بیش از ۳ هزار نفر از هم‌وطنانمان اشتغال‌زایی خواهد شد. همچنین با بهره‌برداری از این طرح‌ها، مجموع ظرفیت آهن‌سازی فولاد هرمزگان به حدود ۵ میلیون تن در خود شرکت، ظرفیت تولید فولاد به ۳.۲ میلیون تن و ریخته‌گری و نورد گرم ۱.۷ میلیون تن رسیده و به بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات زنجیره تولید فولاد در استان هرمزگان تبدیل خواهیم شد. به این ترتیب گامی بلند در جهت سند چشم‌انداز بیست‌ساله صنعت فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ مبنی بر تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان برداشته خواهد شد و فولاد هرمزگان نقشی اساسی در این زمینه ایفا خواهد کرد.

با توجه به مزیت‌های بسیار خوبی که در استان زرخیز هرمزگان وجود دارد، سهم قابل‌توجهی از افزایش ظرفیت این صنعت در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس هدف‌گذاری و جانمایی شده است. طبق سند چشم‌انداز قرار است استان هرمزگان تولید ۱۰ میلیون تن فولاد به قطب نخست فولاد کشور تبدیل شود و با توجه به قرارگیری در کنار آب‌های آزاد و دسترسی به بنادر بین‌المللی، طبعاً به قطب نخست صادرات فولاد نیز تبدیل شود.

 

فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر حرکت به سمت نوآوری سرلوحه کار خود قرار داده است. در این حوزه سال ۱۴۰۲ چه عملکردی داشتید؟

فولاد هرمزگان در راستای ایجاد ارزش‌افزوده، تولید ثروت، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد، حرکت به سمت تولید دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده و با الگو قرار دادن شرکت‌های بزرگ فولادی دنیا طراحی و آماده‌سازی نظام مدیریت تکنولوژی و انتقال فناوری، همچنین تدوین نقشه راه فناوری را انجام داده است.

در این خصوص با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری با پارک علم و فناوری استان هرمزگان و دانشگاه‌های معتبر، با استقرار نظام مدیریت و تکنولوژی و ایجاد تحول در نظام نوآوری، موفقیت‌های متعددی را در مواردی همچون تولید محصولات جدید و دانش‌بنیان، اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در راستای کاهش مصرف انرژی، بومی‌سازی و مهندسی معکوس قطعات و تجهیزات تکنولوژیک و دانش‌بنیان کسب کردیم. ضمن اینکه رویدادهای مختلفی را طی چند سال اخیر در حوزه‌های فناوری و نوآوری برگزار کرده‌ایم که ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری ۳ دوره کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که سومین دوره آن در بهمن‌ماه برگزار شد، برگزاری رویداد علم داده، برگزاری ششمین همایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان موسوم به «فولادی شو» و غیره اشاره کرد.

 

در حوزه فولاد سبز فولاد هرمزگان در چه مراحلی قرار دارد؟

فولادسازان بزرگ دنیا تا پایان سال ۲۰۵۰ میزان انتشار دی‌اکسید کربن خود را به صفر برسانند و فولاد سبز تولید کنند. در کشور ما نیز در این حوزه قدم‌هایی برداشته شده که فولاد هرمزگان به تبعیت از سیاست‌های هلدینگ فولاد مبارکه در تلاش است هم با استفاده از هیدروژن در فرایند تولید و هم بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی، تا حد امکان، انتشار دی‌اکسید کربن را در فرایند تولید خود کاهش دهد.

برای نخستین بار توسط فولاد هرمزگان استفاده از هیدروژن طی توافقی با شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در صنعت فولاد عملیاتی می‌شود. باید توجه داشت که از سویی هیدروژن مازاد در پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس سوزانده می‌شود و آلایندگی قابل‌توجهی را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، فولاد هرمزگان با چالش تأمین گاز طبیعی در فصل زمستان مواجه است؛ بنابراین این شرکت بخشی از گاز طبیعی را با هیدروژن جایگزین خواهد کرد . این اقدام علاوه بر کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی در منطقه ویژه خلیج‌فارس، برای فولاد هرمزگان نیز منافعی به همراه خواهد داشت. علاوه بر این فولاد هرمزگان می‌تواند از کاهش تولید در فصل زمستان به دلیل کمبود گاز جلوگیری کند. به این ترتیب این شرکت می‌تواند برای نخستین بار در کشور و میان فولادسازان، گام‌های اولیه را برای تحقق رؤیای تولید فولاد سبز بردارد.

 

یکی از موفقیت‌های بزرگ فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۲، کسب دومین تندیس بلورین تعالی سازمانی بوده است. چه اقداماتی در راستای دست‌یابی به این موفقیت صورت دادید؟

حرکت در مسیر سرآمدی لازمه حضور موفق سازمان‌ها در فضای رقابتی و پرتلاطم کسب‌وکار امروزی است و رونق تولید از سازمان‌ها و بنگاه‌های متعالی حاصل می‌شود و زمانی می‌توان به رونق تولید امید داشت که سازمان در مسیر تعالی قرار گیرد. ازاین‌رو، سازمانی سرآمد است که بتواند رضایت همه ذی‌نفعان سازمان ازجمله سهام‌داران، کارکنان، مشتریان، شرکای تجاری، جامعه و همه افراد و سازمان‌هایی را که از سود سازمان منتفع و از ضرر آن متضرر می‌شوند برآورده سازد.

شرکت فولاد هرمزگان نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت فولاد کشور، در جهت خلق ارزش مشترک برای همه ذی‌نفعان سازمان همواره خود را متعهد به حرکت در مسیر تعالی می‌داند که صد البته کسب نتایج موفقیت‌آمیز فولاد هرمزگان مهر تأییدی بر تعهد کارکنان و حرکت این شرکت در مسیر تعالی است. به همین سبب در بیست‌و‌یکمین همایش ملی تعالی سازمانی، فولاد هرمزگان موفق شد برای دومین بار و با امتیاز بیشتر نسبت به دوره قبلی، تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی را کسب کند.

ثبت ده‌ها رکورد تولیدی کمی و کیفی در دو سال گذشته، آغاز طرح‌های توسعه‌ای بزرگ و ارزش‌آفرین، کسب افتخارات متعدد ملی و بین‌المللی، حرکت بر لبه تکنولوژی روز و دانش، اجرای طرح‌های بهره‌ور، شروع تحول دیجیتال، استفاده از نیروهای نخبه و کارآمد و ده‌ها مورد دیگر از توانمندی‌ها و افتخارات فولاد هرمزگان در دو سال اخیر نشان می‌دهد علاوه بر اینکه توانسته‌ایم بر تمامی مشکلات غلبه کنیم، موفق شدیم مسیر تعالی را استوارتر از قبل بپیماییم و به تعالی هرچه بیشتر سازمان در سال‌های آتی بیندیشیم.

در ادامه مسیر سرآمدی خود قصد داریم با به‌کارگیری الگوها و رویکردهای موفق جهانی مسیر رشد و تعالی را حفظ کنیم و مانند سال‌های گذشته با تکیه‌بر دانش و تلاش همکاران پرتلاش خود بتوانیم شاهد افتخارآفرینی و شکوفایی در مسیر تعالی و کسب امتیازهای بیشتر و تندیس‌های ارزشمندتر تا دست‌یابی به تندیس زرین تعالی سازمانی باشیم.

فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۲ چه افتخاراتی را کسب کرده است؟

در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب افتخارات متعددی ازجمله دریافت تندیس بلورین در بیست و یکمین جایزه ملی تعالی سازمانی شدیم. از دیگر افتخارات فولاد هرمزگان می‌توان به این موارد اشاره کرد: دریافت تندیس حمایت از تولید ملی از پنجمین جشنواره حاتم؛ کسب عنوان مؤدی خوش‌حساب مالیاتی کشور در سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران؛ کسب عنوان سازمان برتر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی؛ کسب تندیس رضایتمندی مشتری در سیزدهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری؛ کسب نشان عالی پیشرفته در سومین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی؛ کسب عنوان واحد صنعتی نمونه استانی از همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان هرمزگان؛ کسب تندیس سه ستاره دومین همایش ملی ساخت ایران؛ کسب تندیس مدیریت رویداد در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی و سومین جشنواره مردم‌داری؛ کسب لوح سپاس برند ملی با رویکرد مسئولیت اجتماعی از همایش سراسری یک‌صد برند ملی؛ کسب نشان ویژه مدیر ارشد تعالی‌گر در دهمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران؛ کسب تندیس جشنواره مسئولیت اجتماعی در سومین جشنواره مسئولیت اجتماعی (قاف)؛ کسب تندیس و لوح سپاس کارفرمای پیشرو در ورزش کارگری و کمیته برتر حفاظت فنی و بهداشت‌کار استان هرمزگان در سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران؛ دریافت تقدیرنامه از سیزدهمین جشنواره بهره‌وری برای پروژه «کاهش زمان تخلیه تا تخلیه کوره‌های قوس الکتریکی از ۷۱ دقیقه به ۶۷ دقیقه».

 

به نظر شما رویکرد فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سال‌های اخیر چگونه بوده است؟ سال ۱۴۰۲ چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سرلوحه فولاد هرمزگان است و همواره در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی کوشیده و از هیچ اقدامی در این خصوص دریغ نکرده است. ازجمله اقدامات در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی می‌توان به کمک به مسجد قدس بندرعباس با هدف کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، تحت پوشش قرار دادن ۲۰ هزار یتیم هرمزگانی، کمک به خیریه‌ها و حمایت از صنایع‌دستی و کودکان سرطانی با برگزاری نمایشگاه، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان، مساعدت مالی به مراکز فرهنگی، مساجد، حسینیه‌ها و خیریه‌ها اشاره کرد.

همچنین تجهیز آزمایشگاه هنرستان جوار فولاد هرمزگان و تجهیز آزمایشگاه متالورژی و مواد دانشگاه هرمزگان، تأمین ۳۳۰ تن ورق فولادی جهت طرح‌های آب‌رسانی و تأمین آب شرب روستاهای استان هرمزگان، تکمیل پروژه بیمارستان فوق تخصصی ۱۲۰ تختخوابی کودکان بندرعباس و اهدای آهک جهت دفع فاضلاب و پسماند، اهدای اکسیژن به بیمارستان‌های استان هرمزگان، اهدای نیتروژن به دانشگاه‌های استان هرمزگان و استقرار تیم سیار انتقال خون به‌صورت متناوب در شرکت از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

فولاد هرمزگان در عرصه ورزش نیز بسیار مؤثر و فعال عمل کرده و جزو سه بنگاه بزرگ کشور در حوزه باشگاه‌داری ورزشی است. این شرکت در حال حاضر ۶۰ تیم حرفه‌ای و کارگری را تحت پوشش قرار داده است. ضمن اینکه فولاد هرمزگان در بازسازی ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس و ورزشگاه ساحلی غدیر مشارکت کرده است.

 

فولاد هرمزگان چه اقداماتی را در حوزه منابع انسانی انجام داده است؟

به‌طورکلی سازمان‌هایی موفق هستند که از نیروی انسانی کارآمد، بهره‌ور و خلاق بهره‌مندند و خوشبختانه فولاد هرمزگان از این موهبت برخوردار است و همه موفقیت‌های خود را مرهون نیروهای انسانی متخصص و متعهد خود می‌داند. بر این باوریم که توجه به نیروی انسانی در همه ابعاد موجب شکوفایی سازمان خواهد شد؛ چراکه همه اتفاقات سازمان توسط نیروی انسانی رقم می‌خورد و موفقیت یا شکست سازمان وابسته به عملکرد نیروهای انسانی است. فولاد هرمزگان نیروهای انسانی خود را سرمایه‌ای بی‌بدیل می‌داند و برای این منظور تمهیداتی اندیشیده است. توجه به معیشت کارکنان در اولویت نخست مدیریت شرکت است. همچنین مطابق با قانون حقوق همه کارکنان پرداخت می‌شود و طبقه‌بندی مشاغل در فولاد هرمزگان اجرا شده است. ضمن اینکه برای رفاه حال کارکنان، همه پیمانکاران و کارکنان اصلی از بیمه تکمیلی و بیمه بیماری‌های خاص برخوردارند.

در فولاد هرمزگان به همه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای کارکنان اهمیت داده می‌شود و نظام پیشنهادها بسیار فعال است. در این خصوص توانستیم یکی از طرح‌های بسیار مهم یعنی طرح «فراوری گرم سرباره کوره‌های قوس الکتریکی» را با همین نظام پیشنهادها اجرا کنیم که منافع زیادی برای ما به همراه داشت. علاوه بر این برای تشویق کارکنان به ارائه مقالات علمی، تمام هزینه‌های حضور در همایش‌های داخلی و بین‌المللی و ارائه مقالات کارکنان توسط شرکت پرداخت می‌شود.

 

فولاد هرمزگان با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» چه چشم‌اندازی را برای خود ترسیم کرده است؟

امسال فولاد هرمزگان تولید را با رکوردشکنی آغاز کرده است و قطعاً تلاش خواهیم کرد در مواقعی که با محدودیت انرژی مواجه نیستیم رکوردشکنی و جهش تولید در اولویت ما باشد. بااین‌حال اولویت نخست ما در این سال‌ها، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای خواهد بود که به‌نوعی با راه‌اندازی پروژه‌ها در سال‌های آتی، جهش واقعی در تولید رخ خواهد داد و در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست، زیرا با اجرای این پروژه‌ها، همان‌طور که پیش از این نیز بیان شد، از تک‌محصولی بودن خارج می‌شویم و نخستین تولیدکننده محصولات پایین‌دستی فولاد در استان هرمزگان خواهیم بود. در چشم‌انداز خود تولید ۵ میلیون تن آهن اسفنجی، ۳.۲ میلیون تن تختال فولادی و ۱.۷ میلیون تن ورق گرم را دیده‌ایم. ان‌شاءالله با همراهی و همکاری هلدینگ فولاد مبارکه و همراهی مسئولان محترم استانی مرکز ثقل طرح‌های توسعه‌ای فولادی کشور خواهیم بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین