سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 شمسی /4/30/2024 2:17:04 PM

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بازرسان استاندارد از ابتدای سال تاکنون، از چهار هزار و ۵۶۰ تجهیزات تفریحی بازرسی و بیش از ۳۰۰ تجهیز بازی غیراستاندارد را به دلیل نداشتن مجوز، پلمب کردند.
۳۰۰ تجهیزات بازی غیراستاندارد در تهران پلمب شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، محمدحسین طاهری، در این باره افزود: با توجه به نزدیک بودن ایام پایانی سال و لزوم استانداردسازی تجهیزات تفریحی استان تهران برای بهره‌برداری در تعطیلات نوروز و فصل بهار، طرح ‌ویژه نظارت بر اماکن تفریحی، با انجام بیش از ۱۰۳۸ مورد بازرسی از تجهیزات بازی در سطح استان، ادامه دارد.

مدیرکل استاندارد تهران در این خصوص توضیح داد: بازرسان استاندارد از ابتدای سال تاکنون، از ۴۵۶۰ تجهیز تفریحی بازرسی و بیش از ۳۰۰ تجهیز بازی غیراستاندارد را به دلیل نداشتن مجوز، پلمب کردند.

وی در تشریح وضعیت استاندارد کابل‌راه‌های موجود در استان تهران گفت: تله‌کابین آبعلی، تله‌سیژ دو نفره دربندسر، تله‌سیژهای آفتاب و مهتاب شمشک به دلیل نداشتن گواهینامه استاندارد در حال حاضر پلمب‌ بوده و اجازه فعالیت ندارند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت ایمنی تجهیزات مراکز تفریحی، کلیه مالکان و بهره‌برداران مراکز تفریحی و شهربازی‌ها، باید نسبت به ثبت درخواست بازرسی، استانداردسازی تجهیزات تفریحی و اخذ مجوز بهره‌برداری از این اداره‌کل، تا قبل از پایان سال جاری اقدام کنند.

کارشناسان این اداره‌کل در بازرسی‌های نظارتی خود از مجموعه‌های تفریحی، در صورت مشاهده هرگونه تجهیز تفریحی فاقد گواهینامه استاندارد معتبر، برابر قوانین و ضوابط اقدام خواهند نمود و در صورت عدم استانداردسازی تجهیز از سوی بهره‌بردار در مهلت اعطایی، موضوع به مراجع قضایی اعلام خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین