دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 9:30:00 PM
مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه زیرساخت‌هایی که این سازمان در حوزه حمل‌ونقل فراهم کرده، باعث شده بخش خصوصی به سازمان بنادر اعتماد کند، گفت: از این رو، در هفته حمل‌ونقل، شاهد بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بودیم.
سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، علی‌اکبر صفایی در آیین افتتاح همایش اقتصاد دریامحور ایران که امروز برگزار شد، بیان کرد: حضور ناوگان بین‌المللی با بیش از ۸۰ هزار فروند کشتی در سطح دنیا و ترانزیت بیش از ۱۱ هزار تن کالا، عامل اصلی یکپارچه شدن اقتصاد است. حمل‌ونقلی که ارزان و ایمن است و با اتفاقات بزرگی که در حوزه کانتینری رخ داده، قابل اعتماد است و تجار در دنیا از این شیوه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز بازارهای حمل‌ونقل دریایی وضعیت متفاوتی دارند، در بازار اجاره کشتی و کشتی‌های تانکر نرخ‌ها بالاست، در بحث کانتینری نرخ‌ها کاهش شدیدی داشته، البته اتفاق اخیر در باب‌المندب باعث شده که ظرفیت‌ها پاسخگوی عرضه نباشد و نرخ‌ها افزایش پیدا کند. بازار کشتی‌سازی از چند سال پیش گرم شد، ساخت کشتی‌ها به سرعت در حال افزایش است. در بازار اسکراپ مالکان کشتی سعی می‌کنند کشتی‌های خود را اسقاط نکنند و از کشتی‌های مستن‌تر در حمل‌ونقل استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی که سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حمل‌ونقل فراهم کرده، باعث شده بخش‌های خصوصی به سازمان بنادر اعتماد کنند، از این او در هفته حمل‌ونقل، شاهد بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بودیم. همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه از سوی سازمان بنادر به اجرا رسیده است. ما معتقدیم هر اتفاقی که در حوزه دریا رخ می‌دهد، باید با پیشتازی بخش خصوصی باشد.

صفایی با بیان اینکه سالانه ١۴٠ هزار کشتی در بنادر ایران تردد دارند، اظهار کرد: ناوگان دریایی ایران در بین ٢٠ کشور کشتیرانی بزرگ قرار دارد و بین ١٠ کشور برتر در این حوزه است. ما در ١٠ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تجارت دریابرد ایران تا هشت درصد رشد داشت و با رشد ٩ درصدی حمل و نقل کانتینری مواجه بودیم و امروز بنادر ایران آماده پذیرش کشتی‌ها با ظرفیت ١٨ هزار TEU هستند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد حمل و نقل مسافر دریایی گفت: در چند روز تعطیلات ٢٢ بهمن ماه، بیش از ۴۵٠ هزار نفر از بندرعباس و هرمزگان به جزایر کیش، قشم و هرمز سفر کردند که این عدد در ایام نوروز به میلیون‌ها نفر خواهد رسید؛ از این رو زیرساخت‌های بنادر هرمزگان را آماده افزایش پذیرش گردشگران دریایی کردیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین