دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 4:48:34 AM
بذرپاش خبر داد:

وزیر راه و شهرسازی از حضور چینی‌ها برای سرمایه گذاری در برخی‌ شهرهای جدید، خبر داد.
حضور چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آئین افتتاح و بهره‌برداری از ۸ پروژه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به ارزش بیش‌از ۱,۵۰۰ میلیارد ریال در جمع خبرنگاران، گفت: دولت مسؤولیت کنترل مقررات و قوانین فنی و بازگانی را برعهده دارد که قوه‌قضایی و دیوان عدالت اداری رأی برای شرکت‌های هوایی صادر کردند که پس‌از جلسات کارشناسی تا اطلاع ثانوی این حکم موقوف‌الاجرا شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: برخی‌از شرکت‌های هوایی به موقوف الاجر شدن حکم توجهی نکردند و برخلاف قوانین بلیت‌های داخلی هواپیمایی را افزایش دادند که برهمین اساس سازمان هواپیمایی کشور بازرسی و دخالت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون سوخت هواپیما با قیمت لیتری ۶۰۰ هزار تومان به شرکت‌های هوایی عرضه می‌شود که در مقایسه با قیمت سهمیه‌ای بنزین در بازار آزاد هزار و ۵۰۰ عرضه می‌شود که طی جلسات اخیر موضوع افزایش قیمت سوخت هواپیما در دولت مطرح شد که به دلیل احترام به وزیر راه و شهرسازی این طرح لغو شد.

بذرپاش تصریح کرد: در خصوص ترخصی قطعات هواپیما و تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی هر همکاری که نیاز باشد قطعاً خواهیم داشت و شرکت‌های هوایی به شرکت فرودگاهی کشور بدهی دارند بنا شد تا مراعات ایرلاین کنیم که موانعی در خصوص انجام پروازها رخ ندهد.

وی گفت: در صورت بروز تأخیرات هم باید نماینده شرکت هواپیمایی پاسخگو باشد؛ توسعه فرودگاه امام در راستای تبدیل به هاب منطقه‌ای آغاز شده است و تا ۴ سال آینده به هدف‌گذاری در موضوع هاب منطقه دست پیدا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی پروژه بندری داریم که تا قبل از سال جدید با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود، اغلب بنادر ما سرمایه‌گذاری خارجی دارند، چینی‌ها هم برای بنادر شمال و جنوب کشور آماده سرمایه‌گذاری هستند.

بذرپاش تصریح کرد: شهر ساحلی جدید خلیج فارس و مکران مرکزی عملیات اجرایی آن آغاز شد. همچنین در برخی شهرهای جدید چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین