دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 1:39:48 PM

در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۰ میلیون و ۹۳۴ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار وارد کشور شده است.
جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی در ۱۰ ماه/ ۲۱ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، ۱۳.۶ میلیارد دلار کالای اساسی وارداتی در ۱۰ ماهه ابتدایی سال به لحاظ وزنی دو صدم درصد افزایش و از حیث ارزش ۸.۲۴ درصد کاهش نشان می دهد.
این گزارش در خصوص ۵ قلم اول کالاهای اساسی به لحاظ ارزش در این مدت می‌افزاید: ذرت با ۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با ۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، برنج با یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار و گندم با یک میلیارد دلار ۵ قلم اول کالاهای اساسی بودند.
این گزارش در خصوص درصد تغییرات ۵ قلم اول کالای اساسی می افزاید: در این مدت ذرت، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام و انواع دانه‌های روغنی به ترتیب ۱۲.۹۳ درصد، ۱.۶۴ درصد و ۳.۹۴ درصد افزایش و برنج ۴۶.۵۲ درصد و گندم ۳۵.۶۱ درصد کاهش نشان می دهد.
بر اساس این گزارش در این مدت گوشت قرمز سبک گرم، گوشت قرمز سرد سنگین، انواع بذر، کود شیمیایی و لاستیک سنگین، در بین کالاهای اساسی در مدت یاد شده از بیشترین افزایش در ارزش برخوردار بودند.
این گزارش حاکیست، چای خشک، شکر خام، برنج، گندم و حبوبات ۵ قلم کالای اساسی بودند که به لحاظ ارزش بیشترین کاهش را در بین کالاهای اساسی به خود اختصاص دادند.
شایان ذکر است، مجموع کالاهای وارداتی در ده ماهه سال جاری ۳۲ میلیون و ۶۸۳ هزار تن و به ارزش ۵۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار بوده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین