يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 4:25:03 PM
بررسی بودجه ۱۴۰۳

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: باید مانند تمام کشورهای دنیا به این سمت گام برداریم که مالیات از ثروتمندان و پرمصرف‌ها اخذ شود.
سبحانیان: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده مشمول ثروتمندان و پرمصرف‌ها می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، سیدمحمدهادی سبحانیان در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی پیشنهاد حذف بند مربوط به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: ما برای مخارج کشور باید منابع پایدار ایجاد کنیم. افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده فشاری بر مردم عادی وارد نمی‌کند بلکه مشمول ثروتمندان و پرمصرف‌های جامعه می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در همه جای دنیا به این سمت حرکت می‌کنند تا کسانی که پرمصرف بوده و ثروتمند هستند مالیات بیشتری پرداخت کنند. بسیاری از کالاها و خدماتی که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند معارف از مالیات بر ارزش افزوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه تصریح کرد: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده کلیه محصولات کشاورزی فرآوری نشده، دام زنده و خوراک آن، شیر، ماست، پنیر، انواع گوشت، برنج، سویا، انواع روغن و شیرخشک و انواع کتاب و چاپ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند همچنین کلیه خدمات درمانی و تشخیصی نیز از این مالیات معاف هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: کشور باید تصمیم بگیرد تا مالیات‌ستانی از ثروتمندان صورت بگیرد؛ بدین ترتیب سفره مردم بازتر می‌شود و مالیات‌ها مشمول ثروتمندان و پرمصرف‌ها خواهد شد. مالیات ابزار درآمدزایی نیست بلکه ابزاری برای تولید ثروت به شمار می‌رود.

در نهایت نمایندگان با حذف این بند از لایحه بودجه مخالفت کردند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین