دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 6:02:49 PM

دفتر واردات گمرک ایران خواستار شفاف سازی دفتر مقررات در مورد ممنوعیت پذیرش ثبت سفارشهای غیر معتبر جهت ترخیص کالا از گمرکات ومناطق آزاد شد.
۴ ابهام گمرک درباره چالش دستور عدم پذیرش ثبت سفارش‌های غیر معتبر

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، مکاتبه اخیر دفتر واردات گمرک ایران و طرح سوالات و ابهامات در خصوص ابلاغیه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در خصوص الزام به معتبر بودن ثبت سفارش در زمان اظهار کالا به گمرک حاوی نکات مهمی است.

۱-در خصوص اظهارنامه هایی که در زمان اظهار کالا به گمرک مهلت ثبت سفارش منقضی شده لیکن ذینفع تا قبل از ترخیص کالا نسبت به تمدید مهلت ثبت سفارش اقدام نموده، اجرای این دستور ضروری است؟
۲- در خصوص اظهارنامه هایی که در زمان اظهار کالا به گمرک مهلت ثبت سفارش منقضی شده و ذینفع نسبت به ارائه کد رهگیری بانک نیز اقدام نموده، لیکن مهلت ثبت سفارش منقضی شده است.
۳- در رویه ترانزیت داخلی و همچنین ترانزیت خارجی به مقصد مناطق آزاد و ویژه که به منظور نهایی ترخیص قطعی و با استفاده در آن مناطق به گمرک اظهار می شوند؛ آیا معتبر بودن ثبت سفارش در زمان اظهار ترانزیت ضروری است؟
۴ -در رویه ترانزیت داخلی و همچنین ترانزیت خارجی به مقصد مناطق آزاد و ویژه که به منظور نهایی ترخیص قطعی و یا استفاده در آن مناطق به گمرک اظهار میشوند در صورت ارائه کد رهگیری بانک و یا دارا بودن تخصیص ارز آیا معتبر بودن ثبت سفارش در زمان اظهار ترانزیت ضروری است؟



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین