دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 10:50:47 AM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:77428
  • زمان انتشار:سه شنبه 12 دی 1402-14:5
  • کاربر:
با تاکید بر اجرای سیاست‌های کلی نظام؛

سومین همایش فصلی شورای انجمن‌های علمی ایران با محوریت راهبردهای توسعه صنعتی و تاکید بر اجرای سیاست‌های کلی نظام، ۱۶ دی ماه در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود.
همایش ملی راهبردهای توسعه صنعتی برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، سید علیرضا شجاعی، عضو هیأت مدیره شورای انجمن‌های علمی ایران و دبیر این همایش با اعلام این خبر، افزود: این رویداد ملی با حضور روسا و اعضای هیأت مدیره انجمن‌های علمی کشور و تشکل‌های مختلف صنعتی و معدنی و صاحبنظران برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این همایش بستر و فرصتی برای توسعه تعاملات دولت و مجلس با انجمن‌های علمی در موضوعات تخصصی و راهبردی است، گفت: از وزیر صمت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برخی معاونان وزراتخانه‌های صمت و اقتصاد و نیز سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای حضور و سخنرانی در این همایش دعوت شده است.

معاون اسبق برنامه‌ریزی وزارت صمت هدف اصلی سلسله همایش‌های شورای انجمن‌های علمی ایران را جریان‌سازی برای ارتقای بینش راهبردی در بدنه دولتی و خصوصی برشمرد و در خصوص محورهای همایش بیان کرد: در این رویداد ملی موضوع راهبردهای توسعه صنعتی از چند منظر راهبردی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد که از جمله آن‌ها محور ارزیابی تحقق سیاست‌های کلی نظام در توسعه صنعتی کشور، محور قوانین و مقررات و تسهیلگری در امر تولید، محور راهبردهای توسعه صادرات صنعتی و معدنی و به تبع آن موضوع ارز، محور راهبردهای تامین مالی و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن است.

شجاعی ادامه داد: از دیگر محورهای راهبردی مهمی که در این همایش به آن خواهیم پرداخت و ارتباط نزدیکی با انجمن های علمی، دانشگاهیان و نخبگان دارد، محور راهبردهای توسعه سرمایه انسانی در بخش صنعت و معدن و تجارت و محور راهبردهای تحولات علمی، نوآوری و فناوری و انقلاب صنعتی چهارم و پنجم است.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران اظهار داشت: همایش راهبردهای توسعه صنعتی فرصتی است برای مطالبه گری جامعه علمی و صنعتی کشور از مسوولان برای تهیه و تصویب سند و نقشه راهبردی صنعتی کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و قریب دو سال از فرمایشات ایشان در این زمینه می‌گذرد.

وی در پایان گفت: اتصال جامعه نخبگانی و دانشگاهی به ویژه انجمن‌های علمی که متشکل از اساتید، دانش آموختگان، دانشجویان و صاحبنظران یک رشته تخصصی از دانشگاه های مختلف هستند، به دستگاه‌های اجرایی و حوزه حاکمیتی کشور قطعا برکات بسیاری برای جامعه و مملکت خواهد داشت و روند حکمرانی را بهبود می بخشد.

نخستین همایش فصلی شورای انجمن‌های علمی ایران در سال ۱۴۰۲ با عنوان «نظام بودجه‌ریزی در ایران: آسیب‌شناسی و راهکارهای ارتقا» ۴ تیرماه، دومین همایش فصلی با عنوان «نقد و ارزیابی مواد محیط زیستی لایحه برنامه هفتم توسعه»، در ۱۸ مردادماه در دانشگاه خاتم برگزار شده است و همایش سوم با موضوع راهبردهای توسعه صنعتی با تاکید بر اجرای سیاست‌های کلی نظام، ۱۶ دی‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین