يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 10:34:04 PM
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛

رییس سازمان تات با اشاره به ضرورت خودکفایی در محصولات کشاورزی، گفت: بر اساس سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی، کشور تا ۱۰ سال آینده در محصولات راهبری کشاورزی به خودکفایی می‌رسد.
کشور تا ۱۰ سال آینده در محصولات راهبری کشاورزی به خودکفایی می رسد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) با بیان اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار بخش کشاورزی در مقاطع مختلف تحصیلی چشم‌گیر و معنا دار است، گفت: در این راستا باید تناسب نیاز جامعه و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته به شکل آزمایشی ۱۰ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به تولید برنج بدون سم اختصاص یافت، گفت: در صورت آمادگی استان ۵۰ هزار هکتار از سطح زیر کشت را امسال به تولید برنج بدون سم اختصاص می‌دهیم. کشاورزان در این خصوص نباید نگران بازار خرید این محصول باشند، زیرا سازمان اتکا متقاضی خرید برنج بدون سم است.

خیام نکویی با اشاره به تدوین و ابلاغ سند امنیت غذایی، گفت: یکی از اقدامات در راستای سند امنیت غذایی ارتقای سلامت جامعه است و وزارت جهاد کشاورزی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و توافق برای تولید محصولات سالم‌تر و با کیفیت‌تر است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ضرورت خودکفایی در محصولات کشاورزی، گفت: بر اساس سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی، کشور تا ۱۰ سال آینده در محصولات راهبری کشاورزی به خودکفایی می‌رسد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین