دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 1:06:17 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:76226
  • زمان انتشار:چهارشنبه 29 آذر 1402-18:47
  • کاربر:
مدیرعامل فرابورس‌ایران در مراسم افتتاحیه انجمن مالی‌ در استان‌اصفهان خبرداد؛

مدیرعامل فرابورس ایران در مراسم افتتاحیه انجمن مالی ایران و کلینیک مالی دانشگاه اصفهان به راه‌اندازی بازار نوآفرین به‌عنوان جدیدترین بازار فرابورس اشاره کرد و گفت: تمرکز این بازار بر پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی است.
بازار نوآفرین؛ بستری برای حضور دانش‌بنیان‌ها در فرابورس

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، محمدعلی شیرازی با اشاره به اینکه بازار نوآفرین از دو تابلو رشد و دانش‌بنیان تشکیل شده است، بیان کرد: اولین شرکت دانش‌بنیان هفته گذشته در هیئت پذیرش بازار نوآفرین مطرح و پذیرش شد.

به گفته وی تابلو دانش‌بنیان برای شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق، نوآور و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال تعریف شده و حداقل سرمایه ثبت‌شده برای پذیرش در این تابلو ۱۰ میلیارد تومان است، این در حالی است که حداقل سرمایه ثبتی برای پذیرش در بازار دوم ۶۰ میلیارد تومان است.

شیرازی با اشاره به تأمین مالی ۹ هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها در ۸ ماهه امسال در فرابورس گفت: در ۸ ماهه امسال ۳۸ شرکت، ۹ هزار میلیارد تومان تأمین مالی کردند که ۴۵۰ میلیارد تومان آن متعلق به دانش‌بنیان‌ها بوده است.

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه این مراسم به لزوم افزایش سواد مالی در بازار سرمایه نیز تأکید کرد و گفت: چالش مهم بازار سرمایه کشور ضعف آموزش و سواد مالی است.

وی با اشاره به تجربه سال ۹۹ بازار سرمایه گفت: بخش عمده‌ای از چنین ضرر و زیان‌هایی که سهامداران تجربه کردند به دلیل نبود سواد مالی در میان سرمایه‌گذاران بود.

مدیرعامل فرابورس ایران با تأکید بر اینکه بازار سرمایه در زمینه سواد مالی به خصوص در حوزه تأمین مالی جای کار زیادی دارد، ادامه داد: در این زمینه فقدان آموزش و دانش در بازار سرمایه بسیار زیاد است. بازار سرمایه امروز به لحاظ ابزارهای متنوع هیچ کمبودی ندارد اما بسیاری از مدیران این ابزارها را نمی‌شناسند.

وی معتقد است این فقدان مأموریت سنگینی را برای دو گروه ایجاد می‌کند اول آموزش‌دهندگان از مقطع دبستان تا سطوح بالاتر و گروه دوم مشاوران سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس هستند که برای انواع سرمایه‌گذاری و تأمین مالی باید از آن‌ها مشاوره گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین