سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 شمسی /4/30/2024 4:58:40 AM

معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه راه و شهرسازی گفت: در راستای ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی باید تکنولوژی‌های روز دنیا در این شهرک‌ها لحاظ شود.
ایجاد شهرک‌های ساحلی با تکنولوژی روز دنیا

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، خسرو دانشجو معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در مراسم رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای ایجاد شهرک‌های ساحلی استفاده کنیم، گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ای وزارت راه و شهرسازی در دست کار است و پراکنش جمعیت در ایران با مشکلات فراوانی مواجه است و در مکان‌هایی که ایران ظرفیت دارد جمعیتی کمتری را استقرار دادیم و در مکان‌های که جمعیت کمتری می‌پذیرد جمعیت بیشتری را استقرار دادیم و سیل جمعیت کشور ما بیشتر در حاشیه کویر است.

وی ادامه داد: پروژه ایجاد ظرفیت شهرک‌های ساحلی در جنوب کشور فعال است و در دستور کار داریم تا تعدادی شهرک ساحلی با تمام ملاحظات و تکنولوژی‌های به روز ایجاد کنیم البته کشورهای حاشیه خلیج فارس به خوبی از ظرفیت‌های موجود سواحل‌هایشان استفاده می‌کنند و در حال تولید ثروت هستند.

دانشجو افزود: البته اگر کشورمان از ظرفیت‌های ساحلی استفاده کند قطعاً ثروت عظیم‌تری نسبت به این کشورها به دست خواهیم آورد.

این مسؤول افزود: در حوزه شناخت شهرک‌های ساحلی دغدغه‌های بسیاری وجود دارد زیرا پروژه عظیمی است؛ در این راستای باید از تمام طرفیت دانش بنیان‌ها استفاده کنیم و ۲۷ شهرک ساحلی در حاشیه سواحل جنوبی کشور در حال ایجاد هستند که البته ابتدا باید مشکلات و موانع این شهرها رفع شود.

وی در پایان گفت: از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شهرسازی قطعاً استقبال می‌کنیم و در مقابل کمک کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شهرسازی شکل گیرند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین