يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 11:29:17 PM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:75818
  • زمان انتشار:جمعه 10 آذر 1402-23:5
  • کاربر:
رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان اعلام کرد:

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان از برگزاری رویداد دانش‌آموزی حل مسئله صنعت با همکاری شرکت فولاد هرمزگان در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: شرکت فولاد هرمزگان می تواند الگویی برای صنایع استان در راستای تعادل با مجموعه‌های علمی و پژوهش و مسئولیت‌های اجتماعی باشد.
فولاد هرمزگان، الگوی تعهد به مسئولیت اجتماعی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، احمد زاهری ضمن اعلام این خبر به اهداف و مزایای برگزاری رویدادهای دانش‌آموزی و حل مسئله صنعت اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد ارائه مطالب آموزشی مرتبط با حوزه کارآفرینی و ایجاد بستری مناسب برای جذب و ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، کارآفرینان و صاحبان ایده‌های کسب و کار است.

وی اضافه کرد: ایده ها و تیم‌های برتر این روایدادها علاوه بر تقدیر و کسب جوایز مادی، از اولویت بررسی امکان جذب در مراکز رشد و مرکز نوآوری و شتابدهی و شروع کسب و کار نوپای خود، ارائه خدمات پشتیبانی و تجاری‌سازی محصول، مشاوره و آماده‌سازی جذب سرمایه‌گذاران و … برخوردار خواهند شد. در واقع هدف اصلی این رویدادها تجربه عملی و آشنایی با فرایند ایده‌پردازی صحیح، ارزیابی ایده و ارائه آن در حوزه کارآفرینی و کسب و کار است.

زاهری به مزایای برگزاری این رویداد برای شرکت‌کنندگان اشاره و بیان کرد: در این رویداد دانش‌آموزان از مزایایی مانند آشنایی با مفاهیم اولیه کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) و کارآفرینی ، آشنایی و تجربه فرایند ایده‌پردازی برای کسب و کارهای نوپا و نوآوری در حوزه کسب و کار، آشنایی با اصول اولیه ارزیابی ایده، بازارسنجی و طراحی یک ایده متناسب با بازار و نیازهای مشتری، تجربه ارائه تأثیرگذار ایده به سرمایه‌گذاران و داروان، تجربه یک کار تیمی و آموزش مفاهیم اولیه آن و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید مبتنی بر راه‌اندازی شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش‌بنیان بهره‌مند خواهند شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان با اشاره به زمینه‌ها و موضوعات مورد توجه در برگزاری رویدادهای دانش‌آموزی و حل مسئله صنعت بیان کرد: در این رویداد به موضوعاتی مانند مکانیک و ساخت، برق و ابزار دقیق، متالورژی و صنایع فلزی، بهداشت و ایمنی محیط زیست، کامپیوتر و IT، تأسیسات و آزمایشگاه و کنترل کیفیت پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شناسایی اکوسیستم کارآفرینی و زیرساخت‌های اصلی اولین گام در فرآیند تجاری‌سازی است. افزود: این اکوسیستم شامل جذب و شناسایی دانش‌آموزان صاحب ایده، علاقمندان به ایده‌پردازی و کارآفرینی، مربیان و مشاوران، سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای حامی و تسهیل‌کننده، شتابدهنده‌ها، پارک‌ها و مراکز رشد و علاقمند به انواع سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و استارتاپ‌ها هستند.

زاهری تاکید کرد: مجموعه رویدادهایی که در این مرحله برگزار می‌شوند، عموما رویدادهای کوتاه مدت (کمتر از یک روز ) و انگیزشی بوده و بستری برای شبکه‌سازی، انتقال تجربیات و توسعه‌ ارتباطات حرفه‌ای هستند. شرکت‌کنندگان با حضور در این چنین رویدادهایی فرصت شبکه‌سازی و یادگیری به دست می‌آورند و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

وی به برگزاری دورهمی‌ها (کافه کارآفرینی) با محوریت صنعت زیر مجموععه این رویداد اشاره کرد و افزود: هر دورهمی با یک موضوع خاص و متفاوت و با دعوت از افراد صاحب نظر و کارآفرینان موفق در حوزه صنعت برگزار می‌شود. این رویدادها فرصتی برای دانش‌آموزان، کارآفرینان و … است که به شبکه‌سازی، تبادل نظر و یادگیری از یکدیگر بپردازند.

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان تاکید کرد: گسترش فرهنگ نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در فضاهایی مانند مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری و ایجاد فرصت مناسب برای افراد خلاق در بیان ایده و انتقال آن به دیگران در محیطی دوستانه از جمله اهداف برگزاری این رویدادها است.

وی برگزاری تور فناوری را از دیگر برنامه‌های این رویداد دانست و عنوان کرد: این تور جهت بازدید حضوری دانش‌آموزان از صنایع و مسائلی که دانش آموزان در راستای آن بایستی ایده‌پردازی صورت گیرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین