دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 3:04:38 AM
در دیدار فرزین با نخست‌وزیر سوریه تاکید شد

رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در دیدار با نخست وزیر سوریه در دمشق از توسعه مناسبات پولی و بانکی ایران و سوریه و حذف دلار از مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.
جایگزینی ارزهای ملی در تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و سوریه

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، محمدرضا فرزین - رئیس‌کل بانک مرکزی - در این دیدار خطاب به حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه گفت: تهران آماده است تا مناسبات بانکی و پولی به سوریه را بر اساس توافقات روسای جمهور دو کشور ارتقا دهد و راه‌اندازی بانک ایرانی در سوریه که به زودی محقق خواهد شد زمینه ساز رشد مناسبات و همکاری‌های تجاری دو کشور خواهد بود.

وی با اشاره به زمینه‌های مختلف همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و سوریه بر آمادگی کشورمان برای اجرای توافقات در این عرصه و جایگزینی ارزهای ملی در تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، حسین عرنوس - نخست وزیر سوریه - نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری از آینده درخشان روابط اقتصادی میان سوریه و ایران تاکید کرد: برگزاری نشست‌های فنی - اقتصادی میان کارشناسان و مسولان دوکشور نویدبخش افزایش همکاری های همه جانبه سوریه و ایران است.

وی با اشاره به ایجاد زمینه‌های همکاری‌های بانکی و پولی سوریه و ایران به منظور افزایش روابط اقتصادی دو کشور در نشست تخصصی روسای کل بانک مرکزی سوریه و ایران تصریح کرد: گام راه‌اندازی بانک ایرانی در سوریه در آینده نزدیک قطعا بنیانگذاری قوی برای اقدامات بعدی در عرصه توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین