دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 5:04:29 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:75659
  • زمان انتشار:شنبه 4 آذر 1402-14:47
  • کاربر:
پنج روز معاملاتی هفته گذشته در بازارهای فرابورس بررسی شد؛

هفته گذشته در بازارهای سهامی فرابورس نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان برگه سهم خریدوفروش شد که بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن متعلق به معاملات خرد بود.
«فلزات اساسی» در صدر معاملات خرد هفته گذشته

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در معاملات هفته منتهی به سوم آذرماه بیش از ۳۷ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ‌بر ۲۷۷ هزار میلیارد تومان طی ۱.۲ میلیون نوبت معاملاتی دادوستد شد.

گفتنی است بررسی ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد در میان بازارهای سهامی فرابورس، بازار دوم با معاملاتی به ارزش ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است.

همچنین پس از آن بازار اول و بازار پایه قرار دارند که هرکدام ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار میلیارد تومان را ثبت کردند.

گفتنی است در هفته گذشته بازار توافقی فرابورس بیشترین رشد ارزش معاملات را از آن خود کرد. به‌این‌ترتیب که در این بازار طی هفته گذشته نزدیک به ۳ میلیارد تومان معاملات به ثبت رسیده که نسبت به هفته ماقبل رشدی ۲۸۵ درصدی داشته است.

بررسی سایر بازارهای فرابورس نشان می‌دهد طی هفته گذشته بیش از ۲۶۸ هزار میلیارد تومان دارایی مالی در بازار ابزارهای نوین مالی جابه‌جا شد که نسبت به هفته ماقبل، تفاوت قابل‌توجهی نداشت.

در بازار ابزارهای نوین مالی در حالی بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از معاملات متعلق به اوراق مالی اسلامی بود که ارزش معاملات این اوراق، طی مدت موردبررسی دو درصد کم شد.

این در حالی بود که نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بود که رشدی ۵۰ درصدی نسبت به هفته ماقبل داشت.

همچنین طی این مدت حدود ۱۸۲ میلیارد تومان اوراق گواهی تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای نوین مالی، خریدوفروش شد که سه درصد بیشتر از هفته ماقبل بود.

در پایان بازار هفته گذشته در حالی ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۲۴ درصد از این معاملات در گروه فلزات اساسی به ثبت رسید. همچنین ۱۱ درصد ارزش معاملات خرد در اختیار گروه انبوه‌سازی و ۹ درصد نیز متعلق به گروه سرمایه‌گذاری‌ها بود.

همچنین دو گروه خودرویی و محصولات شیمیایی نیز هرکدام ۵ درصد ارزش معاملات خرد هفته گذشته را به خود اختصاص دادند. به‌این‌ترتیب ۵۴ درصد ارزش معاملات خرد متعلق به ۵ گروه بود.

بازار هفته گذشته با رشد ۰.۵ درصد شاخص کل فرابورس و قرار گرفتن این متغیر در سطح ۲۵ هزار و ۱۱۲، کار خود را به پایان رساند.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین