دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 4:02:39 PM
ورود یک شرکت معدنی جدید به فرابورس ایران؛

بازار دوم فرابورس ایران امروز، چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه، میزبان عرضه اولیه سهام شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا (سهامی عام) بود. به این ترتیب که بخشی از سهام «کرومیت» به روش ترکیبی طی دو مرحله در آخرین چهارشنبه آبان‌ماه به فروش رسید.
«کرومیت» در تابلو بازار دوم فرابورس نقش بست

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، هفدهمین عرضه اولیه فرابورس در بیست و چهارمین روز آبان‌ماه، در بازار دوم به روش ترکیبی انجام و ۱۲ درصد سهام شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا طی دو مرحله روی میز فروش رفت و هر سهم آن در نرخ ۵۶۹۷ ریال کشف قیمت شد.

به این ترتیب در جریان عرضه اولیه روز جاری، ابتدا و در مرحله اول ۴ درصد از سهام کرومیت معادل ۶۲ میلیون برگه سهم برای عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط به روش حراج، روی میز فروش قرار گرفت.

این رقابت از ساعت ۹:۱۵ صبح تا ۱۲:۱۵ ظهر به طول انجامید و سرانجام سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سهامی و مختلط) طی رقابتی به روش حراج، سهام شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا را کشف قیمت و این سهم را در نرخ ۵۶۹۷ ریال خریداری کردند.

طی رقابت مرحله اول تعداد ۷۳ صندوق، سهام کرومیت را خریداری کردند.

این گزارش حاکی است در عرضه «کرومیت» به سرمایه‌گذاران واجد شرایط شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط، حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۸۸۵ هزار سهم، تعیین شده بود.

همچنین صرفا صندوق‌هایی مجاز به ورود سفارش در این عرضه اولیه بودند که پیش از عرضه، گزارش ارزشیابی سهام تهیه شده توسط صندوق را به فرابورس ارسال کرده‌ بودند.

در مرحله دوم عرضه اولیه «کرومیت» به روش ترکیبی، ۸ درصد از سهام این شرکت معادل ۱۲۴ میلیون برگه سهم به قیمت ثابت کشف‌شده در مرحله اول، به سایر سرمایه‌گذاران عرضه شد.

در مرحله دوم نیز که از ساعت ۱۳:۰۰ آغاز و تا ۱۵:۰۰ به طول انجامید، هر شخص حقیقی و حقوقی امکان ورود سفارش تا سقف ۲۴۸ سهم را داشت. در این مرحله ۸۱۵ هزار و ۳۹۷ کد حقیقی اقدام به خرید سهام «کرومیت» در قیمت ۵۶۹۷ ریال کردند.

مشاور عرضه سهام شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین و متعهد خرید نیز شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان بود. همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی میزان داریک و امید لوتوس پارسیان عهده‌دار بازارگردانی این سهم هستند.این گزارش حاکی است شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا، هفدهمین عرضه اولیه سال جاری فرابورس ایران است و پیش از این سهام ۱۱ شرکت با روش‌های ترکیبی و حراج و سهام ۵ شرکت با روش گشایش نماد در فرابورس ایران، عرضه اولیه شدند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین