دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 1:01:26 PM

دبیر علمی نشست‌های کیش‌اینوکس گفت: در رویدادی که تمرکز اصلی آن ارائه‌ی آخرین محصولات و خدمات مالی و نیز تسهیل تعامل و ملاقات دست‌اندکاران جامعه‌ی مالی با یکدیگر است، امسال تلاش شده تا از مجرای همایش‌ها و نشست‌ها، تجربه‌هایی غنی‌تر و روشن‌تر در اختیار  شرکت‌کنندگان در کیش‌اینوکس قرار گیرد.
عبده‌تبریزی در کیش اینوکس امسال چه گفت؟

به گزارش اقتصادنامه، حسین عبده‌تبریزی در آیین گشایش دهمین همایش کیش اینوکس که روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، افزود: انتخاب عامدانه‌ای کرده‌‌ایم که حوزه‌های موضوعی نشست‌ها و همایش‌های این رویداد نیز بسیار گسترده‌تر شود. در کیش‌اینوکس امسال، مجموعه‌ای از نشست‌ها با حضور استادان برجسته‌ی اقتصادی و مالی، مدیران ارشد شرکت‌های پیشرو مالی و سیاست‌گذاران  برگزار می‌شود.

او گفت: امید آن است که چنین ترکیبی از دانش‌ها و تخصص‌ها باعث شود که بحث‌ها نه تنها از نظر آکادمیک دقیق، بلکه به‌شدت کاربردی باشند. در بحث‌هایِ نشست‌ها و همایش‌های کیش‌اینوکس، تلاش خواهد شد که بر راه‌حل‌های عملی تاکید شود. 

عبده‌تبریزی افزود: بحث‌ها در درجه‌ی اول بر نقش بنگاه‌ها و مؤسسات مالی متمرکز است تا مداخلات سیاست‌گذار. قدرت پیشبرد پیشرفت اقتصادی در دستان کسب‌وکارهاست و مؤسسات مالی نقشی اساسی در تسهیل این سفر ایفا می‌کنند. آنچه همایش‌ها و نشست‌های رویداد امسال را متمایز می‌کند، تعهد تزلزل‌ناپذیر به تمرکز بحث‌ها حول محور بنگاه و نه سیاست‌گذار  است.

او گفت: معتقدیم که در این زمان‌های چالش‌برانگیز و روزهای دشوار کشور و منطقه، کیش‌اینوکس می‌باید نقشی هرچند کوچک در کمک به بنگاه در گذر از چشم‌انداز پیچیده‌ی اقتصاد ایران برعهده گیرد. نشست‌های این رویداد بررسی می‌کنند که چگونه مؤسسات مالی می‌توانند در همین شرایط دشوار تحریم و رکود، به کسب‌وکارها کمک کرده و به عنوان شرکای رشد و توسعه خدمت کنند. در این دوران سخت، مؤسسات مالی ناچارند راه‌حل‌های نوآورانه، تخصیص کارآمد منابع و مدیریت ریسک مؤثر ارائه دهند.

دبیر علمی کیش اینوکس گفت: هدف اصلی در طول جلسات و نشست‌های این نمایشگاه، روشن‌کردن نقش حیاتی مؤسسات مالی است؛ آن گروه از مؤسسات که ستون فقرات اکوسیستم مالی کشور هستند.

او افزود: در جهانی پر از عدم‌اطمینان و نوسانات، مؤسسات مالی معمولاً به عنوان بستر ثبات عمل می‌کنند؛ ستون‌هایی هستند که بنگاه‌ها به‌ویژه در دوران آشفته‌ی کسبوکار بر آنها تکیه می‌کنند. آنها کاتالیزورهای پیشرفت اقتصادی و نگهبانان ثبات مالی هستند. 

عبده‌تبریزی گفت: نهادهای مالی ایران با چنین موقعیتی فاصله دارند. امسال نیز ما خود را در موقعیت منحصربه‌فردی یافته‌ایم که کشور با چالش‌های اقتصادی و سیاسی قابل‌توجهی مواجه بوده است. پرسش آن است که در پاسخ به این وضعیت، شاهد چه تحولاتی در نقش و تمرکز نهادهای مالی بوده‌ایم؟

او گفت: آیا آنها در تسهیل جریان کارآمد وجوه و منابع، اتصال پس‌اندازکنندگان با وام‌گیرندگان، و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت فرصت‌هایی که رشد اقتصادی به همراه می‌آورند، نقش اساسی داشته‌اند؟ و اگر سوء‌عملکردی وجود داشته، چگونه به رشد اقتصاد کشور صدمه زده است؟ 

دبیر علمی کیش اینوکس تصریح کرد: در بحث‌ها، هدف بررسی نقش و اهمیت چندوجهی این مؤسسات مالی است: آنها در تخصیص منابع، مدیریت ریسک و تضمین نقدینگی در سیستم مالی ایران نقش بنیادین دارند. علاوه بر این، در پردازش پرداخت‌ها، افزایش اعتبار و تقویت ثبات مالی مؤثرند. هم‌چنین بخشی از بحث‌ها، همان‌گونه که در نمایشگاه نشان داده می‌شود، می‌باید تأثیر دگرگون‌کننده‌ی تحولات تکنولوژیکی اخیر بر خدمات مالی را نشان دهند.

او گفت: دیجیتالی‌شدن و ظهور فین‌تک نحوه‌ی انجام معاملات، سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی ما را تغییر داده است. این روندها هم فرصت‌ها و هم چالش‌هایی را ارائه می‌کنند و باید خود را به دانش و مهارت‌هایی مجهز کنیم  که این تغییرات را به‌طور مؤثر مهار می‌کنند. پذیرش این تحولات مالی فقط یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است. 
نمایشگاه امسال ارائه‌ی انبوهی از دانش، تجربه، بینش‌های عملی و فرصت‌های شبکه‌ای ارزشمند را نوید می‌دهد.

عبده‌تبریزی افزود: برای نهادهای مالی کشور زمان آن فرا رسیده که به چشم‌انداز مالی پویای امروز جهان توجه کنند، یاد بگیرند و وضعیت خود را با آن افق‌‌ها تطبیق دهند. با انجام این کار، شاید بتوانیم این زمانه‌ی چالش‌برانگیز را پشت سر بگذاریم، و حمایت خود را از شرکت‌هایمان گسترش دهیم و به پیشرفت اقتصادی کمک کنیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین