دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:50:12 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:75101
  • زمان انتشار:پنجشنبه 4 آبان 1402-11:32
  • کاربر:.
در حاشیه نمایشگاه بین المللی فولاد کیش مطرح شد

نشست خبری گروه سرمایه گذاری ارزش در حاشیه نمایشگاه فولاد جزیره کیش برگزار شد.
همکاری امید و ارزش در پروژه فروآلیاژ ماد

به گزارش اقتصادنامه، در حاشیه نمایشگاه بین المللی فولاد ١٤٠٢ که در روزهای دوم تا چهارم آبان ماه در جزیره کیش برگزار می شود، مدیران «گروه گسترش بین المللی ارزش» در نشستی خبری برنامه های خود را در خصوص توسعه فعالیت ها در بازار سرمایه کشور اعلام کردند. 

این نشست خبری با محوریت موضوع انعقاد قرارداد همکاری با شرکت تامین سرمایه امید، در راستای پذیرش شرکت سهامی عام پروژه فروآلیاژ ماد برگزار شد. علیرضا عظیمی پور نایب رئیس هیئت مدیره گروه ارزش، در این نشست گفت: پروژه موردنظر با ظرفیت ١٠٠ هزارتن و در پنج فاز ۲۰ هزارتنی در قالب سه فاز با ظرفیت 60 هزار تن تولید فرو سیلیس و همچنین تولید فرومنگنز و فروکروم در فازهای بعدی، اجرا خواهد شد.

وی افزود: در جهت تولید فرو سیلیس، معادن سیلیس و کروم در سال گذشته خریداری شده اند و در حال حاضر استخراج سنگ معدن کانی های موردنظر به عنوان ماده اولیه پروژه ها در دست اقدام است.

عظیمی پور ادامه داد: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه و به منظور استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه، بنا داریم تا ضمن استفاده از تجربیات و تخصص شرکت سرمایه گذاری امید، نسبت به پذیره نویسی سهام شرکت سهامی عام پروژه فروآلیاژ ماد، اقدام لازم صورت گیرد. 

در ادامه این نشست خبری اما محمد محمدی مدیر خدمات مالی تامین سرمایه امید ضمن تشریح ساز و کارهای عملیاتی و فرآیندهای اجرایی تامین مالی برای شرکت ها و پروژه های نیمه تمام، در خصوص مکانیزم های اجرایی ابزار تامین مالی، گفت: به واسطه محدودیت های شبکه بانکی در تامین مالی پروژه ها، استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه و به طور مشخص پذیره نویسی عمومی سهام شرکت های پروژه که دستورالعمل اجرایی آن در خرداد ماه 1400 توسط سازمان بورس اوراق بهادار تصویب و ابلاغ شد، می تواند راهگشا باشد.

وی افزود:با هدایت منابع عمومی و خرد به سمت پروژه های نیمه تمام و در جریان، می توانیم در رشد و توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشیم. محمدی تاکید کرد: در این راستا با توجه به مذاکراتی که با مجموعه گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش انجام و منجر به عقد قراداد شد، در نظر داریم بخشی از منابع مالی پروژه در جریان شرکت فروآلیاژ ماد را که بیش از 30 درصد پیشرفت داشته و در حوزه تولید فروکرومیت و فرو سیلیس فعالیت خواهد کرد، از طریق پذیره نویسی عمومی را تامین کنیم.

در ادامه این نشست خبری اما اعلام شد که شرکت گندله سازی مادکوش با ظرفیت 2.5 میلیون تولید گندله در منطقه ویژه خلیج فارس، اقدامات لازم را در خصوص عرضه اولیه سهام در تابلو فرابورس در دست اقدام دارد. همچنین ظرفیت ها و پتانسیل این شرکت در جلسه هیئت پذیرش فرابورس ایران ارائه شده است.

در پایان این نشست خبری اما نایب رئیس هیئت مدیره گروه ارزش، تاکید کرد: شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس که با نماد معیار در تابلو فرابورس قرار دارد، مسئولیت تامین مالی پروژه ها و تعامل بیشتر با فعالین حقیقی و حقوقی بازار مالی کشور را عهده دار است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین