دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:00:54 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:74865
  • زمان انتشار:شنبه 22 مهر 1402-14:11
  • کاربر:
عملکرد هفتگی بازارهای سهامی فرابورس نشان می‌دهد

معامله‌گران فرابورسی در سومین هفته پاییز ۱۴۰۲ دادوستد ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه انواع دارایی مالی به ارزش ۲۹۰ هزار میلیارد تومان را ثبت کردند که ارزش هفتگی این مبادلات ۱.۵ درصد و حجم آن ۱۱ درصد افزایش یافت.
بیشترین ارزش مبادلات در اختیار بازار اول

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بازارهای سهام فرابورس طی ۵ روز کاری هفته‌ای که گذشت، روزانه به طور میانگین میزبان مبادله ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون سهم به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودند.

در بین بازارهای سهامی فرابورس، بازار اول با ثبت معامله ۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومانی بیشترین ارزش دادوستدی را به خود اختصاص داد و ۳۶ درصد رشد را نسبت به هفته کاری قبل تجربه کرد.

بازارهای پایه و دوم نیز به ترتیب میزبان معاملاتی به ارزش ۲۵۰۰ و ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودند و رتبه‌های دوم و سوم را از نظر ارزش معاملات به خود اختصاص دادند.

در بازار ابزارهای مشتقه نیز در پی رشد ۱۲۳ درصدی حجم و افزایش ۸۷ درصدی ارزش مبادلات، شاهد جابه‌جایی ۱.۲ میلیون ورقه به ارزش ۳۳ میلیارد تومان بودیم.

شاخص کل فرابورس در این هفته با افت ۲.۶ درصدی مواجه شد و در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۴۹ واحدی هفته را به پایان رساند.

ارزش بازار نیز در پی کاهش ۱.۸ درصدی هفتگی، به ۲.۴ میلیون میلیارد تومان رسید.

رصد معاملات هفتگی اوراق مالی اسلامی

در هفته‌ای که گذشت در فرابورس ایران جابه‌جایی ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ورقه مالی اسلامی به ثبت رسید که ارزش این معاملات بدون تجربه تغییر محسوسی نسبت به هفته ماقبل، بر ۲۶۸ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

در بخش ETFها نیز معامله‌گران اقدام به مبادله ۱۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله کرده و رشد ۲۰ درصدی متغیرهای حجم و ارزش هفتگی را رقم زدند.

اوراق تسهیلات مسکن نیز در این هفته با افزایش تقاضا همراه بود و دادوستد ۱.۹ میلیون ورقه تسه و تملی به ارزش ۱۷۸ میلیارد تومان در این اوراق انجام شد. حجم اوراق تسهیلات مسکن ۲۴ درصد و ارزش مبادلاتی آن ۳۱ درصد رشد کرد.

در نهایت نگاهی به صنایع پیشرو معاملات حاکی از آن است که گروه سرمایه‌گذاری‌ها با در اختیار گرفتن ۱۳ درصد از ارزش معاملات خرد بازار، صدرنشین شده و گروه‌های بانکی و خودرویی نیز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین