دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 10:13:17 PM
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزایش درآمدهای دولت را هدف ثانویه مالیات ستانی عنوان کرد و اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی سامانه مؤدیان، ایجاد شفافیت در فضای اقتصادی و مالی کشور است.
مهم‌ترین هدف راه‌اندازی سامانه مؤدیان، شفافیت در فضای اقتصادی و مالی کشور است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از رسانه مالیاتی ایران، شیوا قاسمی پور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه با تکیه بر سامانه مؤدیان، بخش اقتصاد زیرزمینی امکان فرار مالیاتی نخواهد داشت، اظهار داشت: با بهره‌گیری از این سامانه مالیات بر اساس اطلاعات دقیق محاسبه شده و هر کس متناسب با درآمد خود مالیات می‌پردازد و در این راستا لازم است مشاغل خاص با درآمدهای کلان نیز به پرداخت مالیات واقعی خود اقدام نمایند.

قاسمی پور گستره تور شمولیت ارزش افزوده در کشور، کاهش فرارهای مالیاتی و مقابله با رفتارهای غیرقانونی در حوزه اقتصاد و کاهش فعالیت‌های سوداگرانه مخرب از جمله قاچاق در کشور را از آثار و نتایج اجرای سامانه مؤدیان دانست و افزود: قانون سامانه مؤدیان که در مجلس مصوب شده، دست وزارت اقتصاد را در انجام وظایفش بازتر کرده است به طوری که این وزارتخانه می‌تواند از طریق اعمال قانون و راه‌اندازی کامل سامانه مؤدیان به صنایع و شرکت‌های تولیدی کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه سامانه مؤدیان در ایجاد عدالت اجتماعی و مالیاتی بسیار مؤثر است و رضایت بیش از پیش مردم را به دنبال دارد، بیان داشت: از طریق اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است و شفاف شدن نسبی درآمد برخی مشاغل مانند وکلا و پزشکان گامی رو به جلو محسوب می‌شود.

قاسمی پور با بیان اینکه سامانه مؤدیان از طریق اطلاعاتی که به دست می‌دهد دست دولت را در مالیات ستانی دقیق و هوشمندانه باز می‌کند، تصریح کرد: این سامانه به ما کمک می‌کند تا از برآوردهای تخمینی و تقریبی در محاسبه مالیات فاصله بگیریم و مالیات ستانی با عدالت هر چه بیشتر صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم از مزیت‌های سامانه مؤدیان به صورت کامل بهره‌مند شویم باید مشکلات این سامانه را رفع کنیم و بسترهای لازم را برای بهره‌مندی صددرصدی از فواید این سامانه به وجود آوریم. بر این اساس دولت باید حداکثر تلاش خود را برای عملیاتی سازی کامل سامانه مؤدیان به کار گیرد زیرا این طرح اداره کشور را تسهیل می‌کند.

منبع: قدس آنلاین



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین