دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 6:49:17 PM
در دیدار وزیر اقتصاد با مدیر حوزه‌های علمیه مطرح شد؛

آیت‌الله اعرافی در دیدار وزیر اقتصاد از آمادگی حوزه‌ های علمیه برای تقویت همکاری‌ها با تیم اقتصادی دولت خبر داد.
آمادگی حوزه‌ های علمیه برای تقویت همکاری‌ها با تیم اقتصادی دولت / وزیر اقتصاد: ۹۷درصد درآمد مالیاتی محقق شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفری نیم روزه به استان قم در دفتر آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و عضو شورای نگهبان، با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله اعرافی در این دیدار، تجسم اندیشه اسلامی در عمل و ظهور و بروز آن در سطوح مختلف اجتماعی را مهم‌ترین وظیفه تیم اقتصادی دانست و گفت: از تیم اقتصادی دولت انتظار داریم تا راهکارها و راهبردهای تجسم عملی اندیشه اسلامی را در سطوح مختلف اقتصادی و اجتماعی ترسیم و به موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه‌ های اقتصادی به ‌ویژه عرصه مالیات و استقرار عدالت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشد.

عضو شورای نگهبان با بیان این که حوزه‌های علمیه آماده تقویت همکاری‌ها با تیم اقتصادی دولت است، اظهار داشت: موضوع خصوصی‌سازی‌ها و جهت‌دهی این بخش به سمت تولید قطعات دانش‌بنیان و دستگاه‌های صنعتی مبتنی بر فناوری‌های روز از نیازهای امروز جامعه است و نظام‌ مندسازی بهره‌ گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و جهت‌دهی درست به ظرفیت‌ها از جمله رویکردهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

افزایش درآمدهای مالیاتی کشور و عبور از تکیه بر درآمدهای نفتی

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این دیدار بر لزوم توجه به مسائل حوزه حکمرانی و سیاست‌گذاری‌های کشور تاکید و گزارشی از مسائل کلان اقتصادی کشور ارائه کرد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش کرده ‌ایم تا پروژه‌های تحولی هدفمندی را به‌ منظور ایجاد تحرک‌های اقتصادی زمینه‌ سازی کنیم، بیان کرد: هوشمندسازی فرایندهای مالیاتی در عین افزایش کارایی و کاهش فساد در این حوزه، سامانه ‌های هوشمند مالیاتی ما را به این سمت رهنمون ساخته که مودیان مالیاتی در حوزه مشاغل آزاد، به ‌اندازه کل مودیانی خواهد بود که در تمام دولت‌های پیشین شناسایی شده است.

دکتر خاندوزی به تحقق 97 درصدی برنامه توسعه کشور در امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش درآمدهای مالیاتی کشور و عبور از تکیه بر درآمدهای نفتی هستیم.

بازگشت  مالیات و عوارض ارزش افزوده به استان‌ها

محمدهادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این دیدار، گزارشی از آخرین طرح‌ها و رویکردهای سازمان امور مالیاتی در راستای استقرار عدالت در کشور و اوضاع مالیاتی استان قم ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما در سازمان در جهت استقرار عدالت مبتنی بر شفافیت و اعتماد حداکثری بر داده است، گفت: استقرار عدالت هم برای ما و هم برای مردم حائز اهمیت است و هوشمندسازی مالیاتی این مسیر را هموار می کند تا مالیاتی که در استان دریافت می کنیم، به خود همان استان بازگردد.

دکتر سبحانیان تصریح کرد: در سال ۱۴٠٠ حدود ۳۱۷ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به خود استان ها برگشت که در سال ۱۴٠۱ این رقم به ۱۳۸٠ میلیارد تومان رسید که به شهرداریها و دهیاریهای همان استان پرداخت شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین