دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 6:01:57 AM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:74632
  • زمان انتشار:دوشنبه 10 مهر 1402-23:59
  • کاربر:
رئیس هیات عامل ایدرو در رونمایی از بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای اعلام کرد:

معاون وزیر صمت  و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در  مراسم رونمایی از بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای  اعلام کرد: تامین مالی در بازار جدید بورس یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به رشد تولید و مهار تورم است.
تامین مالی صنعت از بورس راهی برای رشد تولید و مهار تورم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از  ایدرو نیوز، بابک احمدی در این  مراسم گفت: پروژه  بیواتانول سوخت سبز زاگرس سال‌های سال  به دلیل  محدویت بودجه دولتی  به داراز کشیده شده بود، اما  اکنون  با تامین منابع مورد نیاز آن از بازار سرمایه،  تا پایان امسال به تولید آزمایشی می رسد و از ابتدای سال آینده  بهره برداری و تولید صنعتی آن آغاز می شود.

احمدی با اشاره به اینکه روش تامین مالی جدید در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است، افزود: منابع تأمین شده در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای منابع رشد تورمی است و از چند منظر برای اقتصاد و اشتغال کشور مفید است.

رئیس هیات عامل  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام متعددی داریم که ارزش روز آن‌ها حدود ۶۰ همت است و امیدواریم با توجه به راه‌اندازی این بازار سرمایه‌گذاری جدید بتوانیم بدون فشار به بودجه و دولت تامین مالی آن‌ها را نیز انجام دهیم.

ورود ۹۵ هزار سرمایه‌گذار حقیقی به بازار جدید بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در مراسم رونمایی از بازر سرمایه گذاری حرفه ای با پذیره نویسی شرکت سوخت سبز زاگرس گفت: تاکنون و در روزهای گذشته حدود ۹۵ هزار نفر سرمایه‌گذار حقیقی در این بازار ورود پیدا کرده‌اند.

مجید عشقی اظهار  داشت : همواره عادت کردیم هر وقت به دنبال جذب سرمایه هستیم به بانک فکر می‌کنیم اما باید به دنبال تقویت سهم بازار سرمایه در تامین مالی باشیم.

وی افزود: این پتانسیل در بازار سرمایه وجود دارد که نقشش در تامین مالی پروژه های مختلف بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که هست. در برخی پروژه‌ها قابلیت ورود همه سرمایه‌گذاران به دلیل نوع و میزان ریسک وجود نداشت؛ بنابراین نیاز داشتیم که بازار و نوع جدیدی از سرمایه‌گذاری ایجاد شود. امیدواریم  راه اندازی این بازار  جدید ،  مشکل را برطرف کند.

راه‌اندازی بازار جدید در بورس با  ۲ هزار  میلیارد تومان

مدیر عامل بورس تهران  هم در این مراسم گفت در مدت ۲ روز پذیره نویسی شرکت سوخت سبز زاگرس بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان پذیره‌نویسی صورت گرفت.

 محمود گودرزی  ابراز امیدواری کرد :  با ایجاد این بازار، بورس  سهم بیشتری در تامین مالی در اقتصاد کشور داشته باشد. وی افزود: ۵۰ درصد خرید را حقوقی‌ها و ۵۰ درصد باقی‌مانده را حقیقی‌ها رقم زدند .

استقبال از پذیره‌ نویسی  پروژه بیو اتانول نشانه گشایش در امر سرمایه‌گذاری است

نائیب رئیس مجلس شورای اسلامی  هم در برنامه رونمایی از بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای گفت: واحدی که هنوز به مرحله تولید نرسیده با چنین استقبالی در مرحله پذیره‌نویسی مواجه شده و این استقبال نشان از گشایش مناسب در امر سرمایه‌گذاری است .

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: تفکری که به تازگی در ایدرو به وجود آمده نشان از فاصله گیری از بنگاه‌داری است که این امر اتفاق خوبی برای اقتصاد کشور است. امید می‌رود اقدام ایدرو الگوی مناسبی برای سازمان‌های دیگر باشد .



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین