دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 12:32:32 PM

وزارت اقتصاد تأکید کرد: دولت سیزدهم در راستای تحقق وعده ها و شعارهای خود بیشترین هماهنگی را در تیم اقتصادی خود و همچنین همکاری های راهبردی دارد.
وزارت اقتصاد: تیم اقتصادی دولت در موضوع مسکن اختلاف راهبردی ندارند

به گزارش اقتصادنامه، روابط عمومی وزارت اقتصاد در پاسخ به مطلب روزنامه «آرمان امروز» با تیتر«اختلاف دو وزیر بر سر جنجالی‌ترین وعده دولت» مورخ ۱۴۰۲.۷.۷ توضیح داد: بخش مسکن از جمله بخش‌های پیشران اقتصاد محسوب می شود، به‌ گونه ای که با فعال‌شدن این بخش بیش از ۱۳۰ صنعت فعال شده و با توجه به وزن یک‌سومی این بخش در تورم عمومی، می‌توان با افزایش تولید مسکن حتی تورم عمومی را نیز کنترل کرد، از این جهت دولت سیزدهم در راستای برنامه جهش تولید در همه بخش ها در بخش جهش تولید مسکن وام تسهیلات را برای سازندگان در نظر گرفت.
این در حالی است که در دولت قبل مسکن به طور کامل در حالت رکود قرار داشت چرا که هیچ کدام از اجزای دخیل در تولید و ساخت مسکن از جمله وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی و همچنین نظام بانکی برای این منظور با یکدیگر هماهنگ نبوده و پروژه نهضت ملی مسکن نیز با عدم استقبال مردم روبرو شد.

یکی از شعار های اصلی دولت سیزدهم قبل از تشکیل کابینه رونق بازار مسکن با ساخت و ارائه تسهیلات به این بخش بود که دولت از بدو روی کار آمدن برای تحقق این شعار در راستای رونق و جهش تولید در بازار مسکن اقدام به پرداخت تسهیلات به افراد فاقد مسکن برای ساخت کرد.

در حالی که در دولت‌های گذشته برنامه خاصی برای مسکن وجود نداشت، دولت سیزدهم به این حوزه نگاه راهبردی داشته و یکی از روش‌های مدیریت تورم را تولید و عرضه مسکن می‌دانست و بر همین اساس در این مسیر حرکت کرد حال ممکن است در مباحث تاکتیکی بعضا اختلاف دیدگاه هایی بین اعضای هیات دولت ایجاد شود اما هدف و برنامه راهبردی یکی است و در نهایت آن مسیری که در دولت به اجماع رسیده شود، طی خواهد شد.

اما درباره عملکرد شبکه بانکی در حوزه تسهیلات مسکن لازم به ذکر است که علیرغم تکالیف غیر رسمی متعددی که بر عهده نظام بانکی کشور است، از جمله خرید تضمینی گندم ، خرید اوراق دولت و ... در بخش مسکن نیز پرداخت تسهیلات ادامه دارد و عمده بانک های کشوردر حوزه تکالیف مربوط به تسهیلات مسکن از برنامه عقب نیستند.

منبع: تسنیم



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین