يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 5:54:18 PM

مشاور رئیس‌جمهور گفت: باهدف اجرای برنامه جامع کاهش فقر،رصدخانه فقر با تجمیع توانمندی بانک‌های اطلاعاتی کشور ایجاد می‌شود.
تشکیل رصدخانه فقر در کشور

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی محمدهادی زاهدی وفا در اولین جلسه کمیته تدوین سند جامع کاهش فقر گفت: مقام معظم رهبری به جلسه سران قوا درزمینه فقرزدایی مأموریت ویژه‌ای داده‌اند، از سوی دیگر رئیس‌جمهور هم در این موضوع دغدغه‌های جدی دارند و از چندی پیش تدوین سندی جامع برای کاهش فقر، با حضور همه دستگاه‌ها و فعالان این حوزه در دستور کار قرار موسسه قرار گرفت.
وی بابیان اینکه بر اساس دستور رئیس‌جمهور به دنبال کاهش فقر در یک‌زمان معین و تدوین سند قابل‌اجرا هستیم، افزود: در حال حاضر دستگاه‌ها و بازیگران زیادی در کشور برای مقابله با فقر وجود دارد، هرکدام هم از زاویه دید خود فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند؛ ولی واقعیت این است که باوجود هزینه‌های قابل‌توجه موفقیت لازم در این حوزه به دست نیامده است.
مشاور رئیس‌جمهور اضافه کرد: بهترین برنامه‌ها اگر عزم جدی نباشد روی کاغذ باقی خواهند ماند، ما به دنبال پژوهش اقدام محور هستیم نه تولید سند و برنامه‌های غیرقابل عملیاتی.
زاهدی وفا با اشاره به تعدد قوانین در حوزه رفاه و مقابله با فقر افزود: به دنبال وضع قانون جدید نیستیم، در صورت نیاز با اصلاح و رفع نواقص قوانین فعلی سعی در اجرای برنامه جامع مبارزه با فقر در کشور داریم.
وی به نبود آمار یکسان و دقیق در حوزه رفاه و مقابله با فقر اشاره کرد و افزود: با رفع و نواقص و تجمیع توانایی‌های بانک‌های موجود رصدخانه فقردر کشور تشکیل می‌شود تا تمام بازیگران این عرصه با یک درک مشترک نقش خود در اجرای سند جامع کاهش فقر را به درستی ایفا کنند.
رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه در پایان تأکید کرد: انتظار رئیس‌جمهور تدوین برنامه واقع‌بینانه و عملیاتی است و تمام اعضای کمیته باید با اولویت قرار دادن این موضوع در تدوین سند نقش فعالی ایفا کنند.
گفتنی است اولین جلسه کمیته تدوین سند جامع کاهش فقر با حضور رئیس سازمان بهزیستی، معاونان کمیته امداد حضرت امام خمینی و نمایندگان وزارتخانه‌های تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی، کشور، بهداشت و آموزش پزشکی، سازمان برنامه‌وبودجه، آموزش‌وپرورش و سایر نهادهای ذی‌ربط برگزار شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین