دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 4:54:23 AM

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت ضمن اشاره به تدوین بسته مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: از شرکت‌هایی که در عرصه آب، حمل و نقل و انرژی ورود کنند، حمایت می کنیم.
بسته مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان تدوین شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، علی بابایی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با بیان اینکه ۲ دهه از تاکید بر گفتمان اقتصاد دانش بنیان گذشته است اما برای رسیدن با این هدف فاصله داریم، اظهار داشت: از هشت‌هزار و ۹۹۵ شرکت دانش بنیان موجود در کشور، کمتر از ۷۰ مورد آن را شرکت‌های دانش بنیان تولیدی که خصوصی و دارای بیش از ۱۰۰ نیرو باشند تشکیل می‌دهد که معادل کمتر از یک درصد از کل شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: تعرفه واردات محصولات مشابه، تأمین مالی متوسط مقیاس، تخصیص ارز به مواد اولیه و ماشین‌آلات، خرید شرکت‌های دولتی و نیمه‌دولتی و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های دانش بنیان، از محورهای اصلی در رشد این شرکت‌ها است.

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت گفت: نهادهای مختلف باید در زمینه تبدیل شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک‌مقیاس به بزرگ‌مقیاس، فعال باشند و از شرکت‌ها حمایت کنند.

وی تاکید کرد: وزارت صمت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در عرصه آب، حمل و نقل و انرژی ورود کنند، به‌صورت ویژه حمایت می‌کند و در این راستا ٢ صندوق متعلق به این وزارتخانه به‌کارگیری می‌شود.

بابایی ادامه داد: با همکاری وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد و علوم تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت علمی و فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سازوکارهای جدید را برای شرکت‌های دانش بنیان تعریف می‌کنیم تا شاهد رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

وی با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنعت دانش بنیان در تهران، اظهار داشت: پنجشنبه (ششم مهر) این رویداد با حضور ١۵٠ شرکت و رونمایی از بسته اعتبارات و مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود.

بابایی خاطرنشان‌کرد: ایجاد بازار رقابتی و صادراتی برای تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت گفت: دبیرخانه راهبری این همایش تشکیل می‌شود که با تشکیل کمیته‌ها مسائل شرکت‌های دانش بنیان بررسی می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین