دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 3:37:05 PM

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۱۶۰هزار کسب‌وکار خانگی در دولت سیزدهم خبر داد.
ایجاد بیش از ۱۶۰ هزار کسب‌وکار خانگی در دولت سیزدهم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، تسهیلگری و مانع زدایی در صدور مجوزهای کسب و کار از جمله مشاغل خانگی بود و در همین راستا از ۵۱۲رشته مصوب شغل خانگی، مجوز ۹۵درصد رشته های خانگی به صورت لحظه ای صادر می شود.

از جمله اقدامات دولت در طی ۲سال خدمت حفظ تعادل در بازار کار موفق به ایجاد ۲۹۰هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی و روستایی، رشد ۱۰۰درصدی تسهیلات و رشد ۲۰۰درصدی صدور مجوزهای مشاغل خانگی شده است.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار برتوسعه بازار مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت:در سال‌جاری تمرکز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توسعه بازار مشاغل خانگی است. سال گذشته دغدغه اصلی ما مجوز بود که خوشبختانه شرایط مساعد شد و شاهد تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌و‌کار هستیم، امسال نیز تمرکز خود را بر توسعه بازار مشاغل خانگی گذاشته‌ایم.

کریمی‌بیرانوند، هدف‌گذاری اشتغال ایجابی را در سال‌جاری رسیدن به ۱۵درصد دانست و توضیح داد: در واقع از یک میلیون شغلی که باید ایجاد شود، ۱۵درصد در حوزه مشاغل خانگی باشد، این چشم‌انداز برای چهار ساله دولت بوده که با توجه به اینکه در دو سال اول به ۱۰درصد رسیده‌ایم امید است در سومین سال فعالیت دولت، آمار ۱۵ درصد به نتیجه برسد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اعتبارات مشاغلی خانگی ۳۵درصد از طرف دولت افزایش پیدا کرده است و طبق قولی که از بانک مرکزی گرفته‌ایم تا مهرماه اگر ۷۰درصد از اعتبار موجود را مصرف کنیم، اعتبار افزایش می‌یابد.

وی توجه به مشاغل خانگی با رویکرد توسعه پشتیبانی از کارفرمایان در دستور کار دولت است، گفت: البته نه اینکه حمایت از اشتغال مستقل خانگی را نداشته باشیم، ولی اولویت پشتیبانی از کارفرمایان در ایجاد اشتغال خانگی هم پررنگ است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پارسال ۱۰ درصد مشاغل ایجادی، مربوط به مشاغل خانگی بود که امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم این عدد به ۱۵ درصد افزایش یابد.

کریمی بیرانوند در مورد طرح مشاغل خانگی گفت: امسال منابع ایجاد مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۴ هزار میلیارد تومان رسیده و طبق رصد وزارت کار، ۱۰ درصد از مشاغل ایجادی در سال گذشته مربوط به مشاغل خانگی بود که امسال این سهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ۱۵ درصد افزایش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: ۲۲۰ هزار مجوز در قالب مشاغل خانگی صادر شده و امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که اگر تا پایان مهرماه ۱۴۰۲، مقدار ۷۰درصد منابع و اعتبارات مشاغل خانگی جذب شود، بانک مرکزی وعده کرده است که اعتبارات جدیدی به طرح مشاغل خانگی اختصاص دهد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نگرش ما توسعه پشتیبان مشاغل خانگی است. افرادی که می‌توانند با ایجاد مشاغلی چند نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مشغول به‌کار کنند، از آنها حمایت می‌کنیم.

به گزارش تسنیم؛ آزیتا همتیان, رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ویراستی» یکی از تجربیان موفق دولت سیزدهم را دستیابی به کارآمدی‌های اقتصاد مقاومتی دانست.

وی افزود: یکی از دستاوردها با تغییر رویکرد در خط‌مشی‌گذاری مشاغل خانگی رخ داد و در این ۲سال بیش از ۱۶۰هزار کسب‌وکار خانگی ایجاد شد.

همتیان اظهار داشت: این آمار نسبت به دولت‌های قبل رشدی بی‌سابقه داشته و با این نقشه راه می‌توان اقتصاد را مردمی کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین