دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 7:45:18 PM

نمایشگاه عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد ایران در ارمنستان، با حضور وزیر اقتصاد کشور میزبان و مقامات پارلمانی و دولتی ارمنستان و مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران در محل نمایشگاهی «ایروان اکسپو» برگزار شد.
حضور پرقدرت کیش اینوکس در نمایشگاه توانمندی های صادراتی مناطق آزاد ایران در «ایروان»

به گزارش اقتصادنامه به نقل از دبیرخانه کیش اینوکس، ‌بر اساس این گزارش، کیش اینوکس نیز به عنوان یکی از رویدادهای مهم و اثرگذار در حوزه مالی و اقتصادی مناطق آزاد، با حضور و مشارکت در این نمایشگاه، جاذبه های سرمایه گذاری ایران را به مخاطبان ارائه کرد.
در این بین، واهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان و تیم همراه با حضور در غرفه کیش اینوکس، از جزئیات برگزاری یکی از بزرگترین رویدادهای اقتصادی کشور مطلع شده و اعلام داشت: شرایط جغرافیایی کیش، پتانسیل خاصی برای افزایش مبادلات تجاری است و کیش می‌تواند عاملی برای توسعه و مراودات اقتصادی باشد.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه با جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی کیش آشنا شدیم که باید اذعان کنم نسبت به یک سفر به کیش نیز بسیار علاقه مند شدم.
وزیر اقتصاد ارمنستان با اشاره به نقش ایران در اقتصاد منطقه، گفت: قطع یقین به دنبال استفاده از بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شده برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و تامین مالی با ایران خواهیم بود.
آریا حمیدیان مدیرعامل بهاران تدبیر کیش و مجری برگزاری رویداد کیش اینوکس نیز در این خصوص، گفت: برگزاری رویداد کیش اینوکس در منطقه آزاد کیش با نگاه به بعد بین المللی آن و با هدف تقویت تعاملات اقتصادی بین کشورها پایه ریزی شده و در سالهای گذشته میزبان هزاران میهمان و بازدید کننده خارجی بوده ایم. از این رو با توجه به برنامه های متنوع و مهمی که در نمایشگاه و همایش دهم طراحی کرده ایم، فرصت حضور در ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای دوست و همسایه را غنیمت دانستیم تا به سهم خود در توسعه همکاری های مالی و اقتصادی بین دو کشور موثر باشیم.
به گفته آریا حمیدیان، مناطق آزاد و ویژه به خصوص منطقه آزاد کیش، حضور و مشارکت فعالانه ای در ایروان اکسپو داشتند که در جای خود قابل تحسین است.
وی در پایان به نمایندگی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و سازمان منطقه آزاد کیش،ضمن دعوت از وزیر اقتصاد ارمنستان جهت حضور در رویداد کیش اینوکس گفت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، دهمین دوره رویداد KishINVEX به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۸ آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش و مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می گردد و امیدواریم شاهد حضور هیاتی از مدیران و سرمایه گذاران ارمنی و سایر کشورهای آسیای میانه در جزیره زیبای کیش باشیم.
بر این اساس، نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در ارمنستان، تا پنجم شهریورماه از ساعت ۱۲ لغایت ۱۹ به وقت ارمنستان دایر بوده و قریب به ۶۰ شرکت در کنار سازمان‌های مناطق آزاد ارس، انزلی، اروند، چابهار، کیش، ماکو و قشم و مناطق ویژه اقتصادی سبزوار و کاوه پذیرای بازدیدکنندگان هستند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین