يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 5:03:12 PM
مدیرعامل فولاد هرمزگان در جلسه کمیته مدیریت ماهانه مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: خوشبختانه در چهار ماه نخست امسال هم در تولید آهن اسفنجی و هم در تولید تختال شاهد رشد قابل توجه تولید بودیم و در کنار آن سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز به مراتب افزایش یافته که این مهم با همدلی و هماهنگی میان واحدهای مختلف و توجه به فرهنگ ایمنی در سازمان رقم خورده است.
رشد تولید همراه با افزایش سرعت طرح‌های توسعه‌ای

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، جلسه کمیته مدیریت ماهانه شرکت فولاد هرمزگان با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت با موضوع بررسی عملکرد تیر ماه و چهار ماهه امسال برگزار شد. در این جلسه عطاالله معروفخانی، با اشاره به عملکرد فولاد هرمزگان در چهار ماه نخست امسال در حوزه تولید، فروش و…، بیان کرد: فولاد هرمزگان در سال جاری پرچمدار رشد تولید در کشور بوده است و هم در تولید آهن اسفنجی و هم تختال فولادی شاهد رشد قابل توجه تولید بودیم. در آهن اسفنجی با تولید ۵۹۵ هزار تن رشد ۱۳ درصدی را تجربه کردیم. در تختال نیز توانستیم با تولید ۵۰۸ هزار تن تا پایان تیر ماه، رشد ۷ درصدی را ثبت کنیم. این مهم به دست توانمند نیروهای جهادگر شرکت در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به ثبت رکوردهای متعدد این شرکت در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: با اینکه در سال جاری محدودیت‌های برق بسیار شدیدتر از سال گذشته اعمال شدند، اما فولاد هرمزگان پا پس نکشیده و از این محدودیت‌ها برای اجرای عملیات شات‌دان و تعمیرات سالیانه و برخی از پروژه‌های مهم خود استفاده کرده است. در حوزه تامین مواد اولیه، سودآوری، مصارف و… نیز رکوردهای کم‌نظیری به دست آمده است که این مهم با انجام کار گروهی، هماهنگی و همدلی میان همه واحدهای سازمانی رقم خورده است.

معروفخانی در ادامه با اشاره به افزایش سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای، تصریح کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد هرمزگان باعث افزایش پویایی سازمان و سرمایه‌گذاری هوشمند و هدفمند از سوی شرکت شده شده است. فولاد هرمزگان به عنوان یکی از پیشگامان عرصه اجرای طرح‌های توسعه‌ای در یکی دو سال اخیر پروژه‌های بزرگی همچون مگامدول احیا مستقیم، سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی، گازهای صنعتی، ستاره سیمین هرمز را به اجرا درآورده است و طرح‌های بزرگ دیگری همچون افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۳ میلیون تن و نورد گرم را در دستور کار دارد. خوشبختانه با همکاری همه واحدهای درگیر در پروژه‌ها سرعت اجرای آن‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. عمده تمرکز ما در حال حاضر روی افزایش سرعت پروژه‌ها است تا با بهره‌برداری از آن‌ها در موعد مقرر، بتوانیم نقش و اثرگذاری خود را در صنعت فولاد کشور و منطقه بیش از گذشته افزایش دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ ایمنی در سازمان، عنوان کرد: فولاد هرمزگان یکی از پیشگامان عرصه رعایت ایمنی در جنوب و جنوب شرق کشور محسوب می‌شود و با توجه به این موضوع، ضرورت دارد فرهنگ ایمنی در سازمان بیش از پیش نهادینه شود. از آنجا که طرح‌های توسعه‌ای متعددی درون و بیرون سازمان در دست اجرا است، هر چه به اصول ایمنی بیشتر توجه کنیم، قطعا حوادث در شرکت نیز کمتر خواهد شد و کارکنان در سلامت خواهند بود. در این رابطه باید نیازهای سازمان به رعایت موارد ایمنی از سوی واحدهای مختلف تعیین و دستورالعمل‌های لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث تدوین شوند.

در ادامه جلسه کمیته مدیریت، معاونان شرکت فولاد هرمزگان گزارش عملکرد واحدهای متبوع خود را به مدیرعامل و دیگر اعضای جلسه ارائه کردند و مدیرعامل نیز رهنمودهای لازم را به واحدها برای بهبود عملکرد سازمان و فرایندهای سازمانی ارائه داد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین