سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 شمسی /4/30/2024 3:26:52 AM

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ارزیابی و صدور گواهینامه عمق ساخت محصولات ۲۰ هزار واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، ماشین‌آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک و مخابرات، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید و صنایع نرم‌افزار موافقت‌نامه همکاری امضا کردند.
صدور گواهینامه عمق ساخت برای محصولات ۲۰ هزار واحد فناور

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، حسن زمانیان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و شماری از مدیران این سازمان با سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت دیدار، گفت‌وگو و موافقت نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این موافقت نامه، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ارزیابی و صدور گواهینامه عمق ساخت محصولات ۲۰ هزار واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، ماشین‌آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک و مخابرات، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید و صنایع نرم‌افزار را انجام می دهد.

زمانیان در این مراسم با تشریح فعالیت‌های ملی این سازمان نظیر مدیریت اجرایی جشنواره‌های خوارزمی، ارزیابی و رتبه‌بندی توانمندی‌های فناورانه شرکت‌ها و واحدهای صنعتی، ارزش‌گذاری فناوری و ارزیابی اظهارنامه های اختراع و اعتبارسنجی اختراعات کشور، به اهداف ملی سازمان در این راستا از جمله حمایت و پشتیبانی از نوآوران و فناوران کشور، توانمندسازی و افزایش رقابت‌پذیری اقتصادی شرکت های فناور و دانش بنیان و استانداردسازی محصولات و فرایندهای شرکت‌ها تاکید کرد.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت هم به قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و نقش وزارت صمت در تعیین درصد عمق ساخت داخل محصولات شرکت‌ها و واحدهای صنعتی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات این وزارتخانه می‌تواند این رسالت مهم ملی را با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با توجه به توانمندی‌ها و سوابق ارزشمند آن به شایستگی اجرا و به انجام برساند.

گفتنی است، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال ۱۳۵۹ با تصویب شورای انقلاب اسلامی تاسیس شد و تاکنون ماموریت‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون مرتبط با توسعه علوم و فناوری برعهده داشته است.

این سازمان از یک پژوهشگاه به نام پژوهشگاه فناوری‌های نوین و هفت پژوهشکده مکانیک، کشاورزی، فناوری‌های نوین، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و فناوری‌های شیمیایی و مواد پیشرفته و انرژی های نو مشتمل بر گروه‌های تخصصی مربوطه تشکیل شده است که هم اکنون بیش از ۱۵۰ عضو هیات علمی و کارشناس پژوهشی در آنها مشغول فعالیت‌های تحقیقاتی و فناورانه هستند.

همچنین پارک علم و فناوری پژوهشگاه محل استقرار ۱۴۰ شرکت است که از این تعداد ۹۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف هستند. سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با توجه به داشتن نمایندگی یا مرکزیت تماس و ارتباط با بیش از ۱۰ سازمان بین المللی و منطقه‌ای یکی از نهادهای فعال در خصوص گسترش ارتباطات بین المللی علمی و پژوهشی در سطح کشور محسوب می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین