يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 9:16:53 PM

طی یک هفته اخیر در بازار سکه و طلای داخلی، ثبات برقرار بوده و تغییرات چندانی در قیمت‌ها رخ نداده است؛ البته طلا در بازار جهانی روندی صعودی داشت و بازار داخلی هم در اواسط هفته با کمی نوسان مواجه شد اما مجدد در روزهای پایانی هفته از نوسان افتاد و با کاهش مجدد به قیمت‌های ابتدای هفته بازگشت.
حاکمیت ثبات در بازار طلا و سکه

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، نادر بذرافشان - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران - در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت به طور میانگین هفت دلار افزایش هر اونس طلا را در بازار جهانی شاهد بودیم؛ در بازار داخل نیز نوسانات افزایشی و کاهشی در طول هفته بین یک تا سه درصد شکل گرفت اما در مجموع تغییرات خاصی در قیمت‌ها رخ نداد و قیمت انواع سکه و مصنوعات طلا تغییر چندانی نکرد.

وی افزود: اواسط هفته شاهد کمی افزایش قیمت بودیم اما موقتی بود (همانطور که اشاره شد بین یک تا سه درصد که طبیعی است) و مجدد در روزهای پایانی هفته نوسان‌ها کاهشی شد و قیمت‌ها در آخرین معاملات پایانی هفته تفاوت چندانی نسبت به ابتدای هفته نداشت و ثبات قیمتی در بازار حفظ شد.

این مقام صنفی تصریح کرد: بازار در حال حاضر در ثبات نسبی خوبی قرار دارد اما همچنان در طول این هفته بازار در رکود به سر برد و روز گذشته (پنجشنبه) آن هم به سبب نزدیک شدن به عید غدیر، تقاضایی در بازار وجود نداشت. تنها در آخرین روز معاملات هفته، اندکی تقاضا دیده شد. این هفته نیز هیچگونه التهابی در بازار سکه و طلا نداشتیم و بازار در ثبات قیمتی و شرایط مثبت قرار داشت.

بذرافشان در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار این هفته، گفت: در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم  ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دادوستد شدند.

وی افزود: سکه در اواسط هفته ۲۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۲ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد اما مجدد نوسان کاهشی رخ داد و قیمت‌ها به حدود قیمت‌های ابتدای هفته برگشت. در پایان این هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۳۷۲ هزار تومان معامله شد. حباب سکه نیز در این هفته تغییری نداشته و اکنون در محدوده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که از ابتدای امسال همانطور که اشاره شد بازار سکه و طلا در رکود قابل توجهی قرار گرفته و تقاضا به شدت کاهش پیدا کرده است؛ اما امیدوار هستیم باتوجه به ثبات قیمتی که بر بازار حاکم است؛، طی هفته‌های آینده این رکود به حداقل برسد و شرایط مطلوبی برای صنعت طلا و جواهر کشور ایجاد شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین