دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 7:02:42 AM

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲.۵ همت برای خرید برنج مازاد شمال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران مصوب شده است.
تصویب ۲.۵ همت برای خرید برنج مازاد شمال

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، محمدعلی نیکبخت در دیدار صمیمی با مدیران اتحادیه‌ها و تشکل‌های ملی کشاورزی اظهار کرد: من اعتقاد قلبی به تشکل‌ها دارم، موفقیت دولت و وزارت جهاد کشاورزی در گرو ارتباط نزدیک با تشکل‌هاست.

وی افزود: تمام تصدی‌های مربوط به وزارتخانه باید به تشکل‌ها واگذار شود و نقش وزارت جهاد کشاورزی تنها سیاستگذاری و نظارت بر امور باشد، همچنین همراه با مسوولیت، اختیارات لازم و ابزار کار هم به تشکل‌ها داده شود.

نیکبخت با بیان اینکه تشکل‌ها باید مطالبه‌گر باشند، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیگیر واگذاری تصدی‌ها خواهد بود اما باید گام به گام پیش برویم.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته ۹۸ درصد از تولید محصول پس از برداشت بسته‌بندی و صادر می‌شود و صنایع تبدیلی نقش بالایی در این میان دارد که در وزارت جهاد کشاورزی متولی توسعه صنایع تبدیلی، مرکز مکانیزاسیون است.

مقام عالی وزارت تاکید کرد: ۲.۵ همت برای خرید برنج مازاد شمال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران مصوب شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰ هزار تن وش پنبه خرید توافقی شده است.

نیکبخت با تاکید بر تولید تقاضامحور عنوان کرد: تولید محصولات با کشت قراردادی از تولید مازاد جلوگیری خواهد کرد، همچنین کالا براساس مشخصات در اختیار صنایع قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی مصوبه افزایش ذخایر استراتژیک شکر تا ۵۰۰ هزار تن را از ستاد تنظیم بازار دریافت کرده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین