پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 شمسی /5/9/2024 6:31:31 AM

معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: شرکت رجا بابت هزینه هایی مانند اجاره لکوموتیو، اجاره اماکن و ساختمان ها و غیره، حدود هزار میلیارد تومان به راه آهن بدهی دارد.
شرکت رجا ۱۰۰۰ میلیارد تومان به راه آهن بدهکار است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره مشکلات به وجود آمده برای تعدادی از قطارهای حومه ای اظهار کرد: ریل باس های مسیر تهران-گرمسار و تهران- پیشوا در اختیار شرکت رجا متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و وظیفه تعمیر و نگهداری مناسب این قطارها نیز به عهده این شرکت است.

وی با اشاره به بروز مشکل برای ریل باس های مسیر تهران-گرمسار و تهران-پیشوا که نارضایتی شدید مردم را در پی داشته است، افزود: متاسفانه علی رغم مکاتبات و هشدارهای قبلی، شرکت رجا توجه لازم را جهت تعمیر بموقع ریل باس های خود نداشته و موجب نارضایتی مسافرین شده است.

معاون مسافری راه آهن افزود: هدف راه آهن انتقال ایمن و همراه با رفاه مردم به مقاصد خود است. به همین خاطر پس از ایجاد مشکلات متعدد در ریل باس های شرکت رجا بویژه آتش سوزی در برخی از این قطارها و همچنین معیوب بودن سیستم تهویه مطبوع آنها، مجوز سیر تعدادی از این ریل باس ها موقتا لغو شد.

موسوی درباره ادعای شرکت رجا درباره اینکه راه آهن ما به التفاوت قیمت تمام شده و قیمت بلیط را پرداخت نمی‌کند،گفت: راه آهن نه تنها بدهی به رجا ندارد بلکه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این شرکت بابت اجاره لکوموتیو و نیز اجاره اماکن و ساختمان ها طلبکار است.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در عین حال اضافه کرد: البته این مساله حائز اهمیت است که اختلاف شدیدی بین قیمت تمام شده سفرهای ریلی و قیمتی که به مردم اعلام می‌شود وجود دارد.

موسوی تاکید کرد: به هرحال سازمان برنامه و بودجه باید جهت رفاه مردم و نیز جلوگیری از ادامه زیان دهی شرکت های ریلی مسافری، منابع لازم را جهت جبران زیان شرکت های مسافری ریلی تخصیص دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین