يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 4:15:03 PM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:80867
  • زمان انتشار:سه شنبه 18 ارديبهشت 1403-13:22
  • کاربر:

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برنامه خرید ماشین‌آلات نو و دست‌دوم راهداری خبر داد و گفت:‌ ارز مورد نیاز برای واردات از منشا خارجی تامین می‌شود.
تامین ارز واردات ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از منشا خارجی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، رضا اکبری با اشاره به نوسازی ماشین‌آلات سازمان راهداری، اظهار کرد: حدود ۹۶۰۰ ماشین‌آلات راهداری اعم از سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در کشور داریم.

وی ادامه داد: این خودروها شامل سواری، وانت، کامیونت، کامیون، انواع ماشین سنگین مانند بولدوزر و لودر است. از این تعداد حدود ۵۰۰۰ ماشین‌آلات سنگین و عملیاتی راهداری است.

وی با بیان این‌که از این تعداد ۴۰۰۰ دستگاه بالای ۲۳ سال عمر دارد که باید نوسازی شود، افزود: این ماشین‌آلات هزینه‌بر شده و تعمیرات آن گران در می آید.

معاون راهداری سازمان راهداری در پاسخ به این پرسش که سالانه چه میزان برای نگهداری ماشین‌آلات راهداری هزینه می‌شود، گفت: برای تعمیر، نگهداری، نوسازی و خرید قطعات ماشین‌آلات بین یک تا ۲ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنیم.

اکبری در پاسخ به این‌که ارزش ۹۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری چقدر است، اظهار کرد: تاکنون ماشین‌آلات را ارزش‌گذاری نکرده‌ایم که آنرا اعلام کنیم. هر دستگاه بسته سن و وضعیتش ارزش خودش را دارد و از دو سال قبل اقدام به نوسازی ماشین‌آلات کرده‌ایم.

وی بیان کرد:‌ تا امروز ۳۰۰ دستگاه خودروهای سنگین را از تولیدات داخلی خریداری کرده‌ایم، ضمن این‌که برای خرید ۲۰۰ دستگاه دیگر برای خرید ماشین‌آلات سنگین با کارخانه‌های داخلی قرارداد امضا کرده‌ایم. علاوه بر این حدود ۱۵۰ دستگاه کامیونت و تعدادی نیز سواری و وانت خریداری شده است. همچنین برای واردات ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات نو و دست دوم (با کارکرد زیر ۵ سال) اقدامات لازم در حال انجام است.

وی با اشاره به ظرفیت قانونی برای واردات ماشین‌آلات راهداری در خصوص نحوه تامین ارز واردات، گفت: ارز موردنیاز واردات توسط واردکننده و با منشا خارجی تامین می‌شود و از منابع داخلی و بانک مرکزی نیست.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین