يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 6:41:12 PM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:64949
  • زمان انتشار:يکشنبه 11 تير 1402-11:58
  • کاربر:
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن:

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: ارتقای دانش و فناوری در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، نیازمند تدوین قراردادهای مناسب در همکاری با خارجی‌هاست و باید این موارد در قراردادها مطالبه شود.
ارتقای دانش و فناوری در قراردادهای منعقده با خارجی‌ها مطالبه شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «رضا رضایی» افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان در سال‌های گذشته، اما قطعه سازان ایرانی «ما می‌توانیم» را به معنای واقعی کلمه به منصه ظهور رساندند.

وی بیان‌داشت: قطعه‌سازان ایرانی نشان دادند که افرادی توانمند، خوش‌فکر، نواندیش و خلاق به‌ویژه در مباحث طراحی و تحقیق و توسعه (R&D) هستند.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن با اشاره به توفیقات به‌دست آمده در سال‌های گذشته در موضوع داخلی‌سازی قطعات و اجزای خودرو، تاکید کرد: این مهم باید در قراردادهای فیمابین خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی با طرف‌های خارجی به صورت ویژه دیده شده و گنجانده شود، زیرا ارتقای دانش و فناوری ما در گرو رعایت همین مفاد در قراردادهاست.

وی با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه «اتومبیلیتی ۲۰۲۳» مسکو در اواخر مرداد امسال و دومین حضور متوالی خودروسازان و قطعه سازان ایرانی در این رویداد، خاطرنشان‌کرد: صنعتگران ایرانی امسال حضوری قوی‌تر از سال گذشته را رقم خواهند زد و توانمندی‌های خود را در معرض دید خارجی‌ها قرار خواهند داد.

رضایی با اشاره به تولید طراحی و تولید خودروی کادیلا در کشور که قرار است راهی بازار روسیه شود، خاطرنشان‌کرد: این پروژه که ال۹۰ ایرانی لقب گرفته، برای احیای مجدد نیازمند طرح‌های تازه و نو بود که با کمک طراحان و مهندسان شرکت‌های پارس‌خودرو سایپا انجام شد.

گفتنی است، انعقاد تفاهم ۷۰۰ میلیون یورویی در زمینه خودرو و قطعات با روسیه، از جمله دستاوردهای نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ بود.

به اعتقاد کارشناسان، پتانسیل چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و به‌ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه برای ایرانی‌ها وجود دارد.

اردیبهشت ‌امسال قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا از گروه خودروسازی سایپا در بازارهای روسیه و بلاروس به‌میزان ۴۵ هزار دستگاه و ارزش ۴۵۰ میلیون یورو طی سه سال منعقد شد. همچنین این گروه خودروسازی صادرات محصولات پی ۹۰ (کادیلا) و شاهین به روسیه را در دستور کار دارد که همگی از دستاوردهای حضور قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی در نمایشگاه پارسال است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین