دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 9:47:56 PM

سفیر ایران در روسیه در حاشیه دومین مجمع بین‌المللی آلتای در گفتگو با تاس اعلام کرد که مسکو و تهران در پروژه مشترک راه آهن خود در مسیر رشت - آستارا پیش‌رفت‌های خوبی داشته‌اند.
جلالی: پروژه ریلی مشترک ایران و روسیه به خوبی پیش می‌رود

به نقل از خبرگزاری تاس، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در حاشیه دومین مجمع بین‌المللی آلتای در گفتگو با تاس اعلام کرد که مسکو و تهران در پروژه مشترک راه آهن خود در مسیر رشت - آستارا پیش‌رفت‌های خوبی داشته‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار در این پروژه چگونه پیش می رود، گفت: این توافقنامه با حضور دو رئیس جمهور امضا شد و اکنون وزارتخانه‌های حمل و نقل دو کشور در حال آماده شدن برای عملی کردن این توافق هستند. در این مسیر مشکل خاصی وجود ندارد.

در ۱۷ می ۲۰۲۳، نمایندگان دو کشور - ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی توافقنامه ساخت مشترک این مسیر ریلی را امضا کردند.
بر اساس این سند، مسکو و تهران به طور مشترک هزینه طراحی، ساخت و همچنین تامین کالا و خدمات را تامین خواهند کرد.

مسیر ریلی رشت - آستارا به طول ۱۷۰ کیلومتر برای اتصال بخش‌های زمینی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب طراحی شده است که باعث افزایش کارایی اقتصادی این مسیر عبوری از دریای خزر می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرار است مسیر ریلی رشت به آستارا توسط ایران و روسیه و مسیر آستارا (ایران) به آستارا (آذربایجان) توسط مسکو، تهران و باکو احداث شود. گزارش‌ها حاکی است که هزینه ساخت این بخش ۱.۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: تسنیم



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین