دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 7:36:52 AM
نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک:

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه افزایش نرخ دستمزد، اجاره‌بها و غیره سبب رشد قیمت‌ها شده است، گفت: در سه ‌ماه گذشته به طور متوسط قیمت مواد اولیه تولید پوشاک ۵۰ درصد افزایش داشته است، به همین دلیل افزایش قیمت‌ها دور از انتظار نیست.
قیمت مواد اولیه، دستمزد و اجاره‌بها سبب رشد قیمت‌ها شده است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «مجید نامی» افزود: قیمت مواد اولیه تولید پوشاک هم از بهمن‌ماه سال گذشته و هم از ابتدای امسال با افزایش مواجه شد.

این مقام صنفی، همچنین به برخی مشکلات در تخصیص ارز برای واردات الیاف و دیگر مواد اولیه اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، نرخ دستمزد، اجاره‌بها و غیره نیز سبب رشد قیمت‌ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از رکود ابتدایی سال، اکنون شرکت‌ها به‌تدریج در حال سفارش‌گیری به‌منظور تولید پوشاک هستند، اما این سفارش‌گیری‌ها کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

نامی ادامه داد: وقتی هزینه‌های تامین مواد اولیه زیاد می‌شود و از سویی نقدینگی شرکت‌ها به همان اندازه بالا نمی‌رود، سطح و اندازه فعالیت شرکت‌ها کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که شرکت‌ها به دلیل تحریم‌ها، برای دستیابی به مواد اولیه مورد نیاز خارجی بیش از رقبای خارجی ناچار به هزینه‌کرد هستند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین