دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 4:30:50 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:63918
  • زمان انتشار:چهارشنبه 20 ارديبهشت 1402-21:6
  • کاربر:
رییس سازمان بورس در افتتاحیه رویداد «فینوتکس»؛

مراسم افتتاحیه فینوتکس با حضور دستیار معاون علمی ریاست‌جمهوری، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیر عامل فرابورس ایران، معاون نظارت بانک مرکزی، رییس هیئت‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از مدیران شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان عصر روز گذشته در محل نمایشگاه اینوتکس برگزار شد.
مسیر پذیرش دانش‌بنیان‌ها هموار می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، هاشم آقازاده دستیار معاون علمی ریاست‌جمهوری در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این گردهمایی گفت: بحث اقتصاد دانش‌بنیان بیش از یک دهه است که در کشور مورد تاکید قرار گرفته‌است و قانون جهش تولید دانش‌بنیان در اردیبهشت‌ماه سال قبل به تصویب رسید که نقطه عطفی در حوزه دانش‌بنیان بود.

به گفته وی در این راستا با بازار سرمایه به خصوص فرابورس ایران هم تعامل خوبی برقرار شده است.


فناوری؛ حلقه مفقوده بازار سرمایه

در ادامه این مراسم مجید عشقی، رییس سازمان بورس با اظهار امیدواری از اینکه چنین رویدادهایی می‌تواند باعث شود اکوسیستم نوآوری، نقش خودش را در اقتصاد کشور بیشتر کند، گفت: حوزه فناوری و نوآوری یکی از حلقه‌های مفقوده بازار سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ شرکت حوزه دانش‌بنیان در بازار سرمایه فعال هستند، گفت: درسال گذشته پذیرش شرکت تپسی در فرابورس انجام شد و این فرایند در سال جاری ادامه خواهد داشت.

عشقی ضوابط پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان را پیش از این سخت و دفع‌کننده دانست و ادامه داد: این ضوابط مسیر دشواری پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده بود اما با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بهمن‌ماه سال گذشته با معاونت علمی و فن‌آوری امضا شد، مقرر شده تغییراتی در این ضوابط ایجاد شود تا مسیر پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ هموار شود.

وی با تاکید بر اینکه با این تغییرات از ظرفیت‌های این شرکت‌ها در بازار سرمایه استفاده بیشتری خواهدشد، افزود: حضور دانش‌بنیان‌ها در بازار سرمایه علاوه بر اینکه به تامین مالی این اکوسیستم کمک می‌کند، برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه نیز ابزارهای متنوعی ایجاد خواهد کرد. چراکه در این حوزه گزینه‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.


رییس سازمان بورس ادامه داد: در حوزه صندوق‌ها هم صندوق‌های جسورانه و خصوصی تجهیز و راه‌اندازی شدند اما به خوبی از منابع این صندوق‌ها استفاده نشده است. اخیرا مذاکراتی با معاونت علمی و فناوری داشتیم تا این منابع در پروژه‌های نوآورانه سرمایه‌گذاری شوند.


وی با تاکید بر لزوم توسعه صندوق‌های جسورانه و خصوصی و افزایش تعداد این صندوق ها در بازار سرمایه، گفت: در حوزه تامین مالی جمعی فضای خوبی در فرابورس ایجاد شده و سال گذشته ۱۱۰ طرح تامین مالی شدند.


وی به تغییرات مثبت دستورالعمل بازار شرکت‌های کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: فرابورس در این بازار تغییر ساختار داده است، امسال سعی می‌شود این بازار را بسیار فعال‌تر کنیم و شرکت‌های دانش‌بنیان را به این بازار منتقل خواهیم کرد.


تجلیل از اثرگذاران حوزه تامین مالی

در بخش دیگری از این مراسم از برگزیدگان اثرگذار حوزه تامین مالی نوآوری و فناوری با حضور رئیس سازمان بورس، مدیرعامل فرابورس، دستیار معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان رئیس جمهوری و دبیر علمی جشنواره فینوتکس تجلیل و قدردانی شد.

در این بخش از یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و یک سکوی تامین مالی جمعی فرابورسی به نام‌های صندوق رشد پیشگام یکم و سکوی کارن کراد به عنوان اثرگذارترین سرمایه‌گذاران حوزه تامین مالی نوآوری، با اهدای تندیسی تجلیل شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین