يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 9:52:57 PM

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ترانزیت ریلی یک میلیون و ۲۱۵ هزار تن کالا طی ۱۰ ماه امسال خبر داد که در مقایسه با سال گذشته ۲۲.۱ درصد کاهش یافته است.
کاهش ۲۲ درصدی ترانزیت ریلی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۱

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گروه آمار و اطلاعات دفتر هوشمندسازی و داده کاوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران،مجموع تناژ بار نفتی و غیر نفتی ترانزیتی جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۸۹۸ تن طی ۱۰ ماهه امسال رسیده است.

مطابق این آمار تناژ بار نفتی ترانزیت شده توسط ناوگان حمل و نقل ریلی از ابتدای امسال تا پایان دیماه ۱۳۳ هزار و ۴۹۵ تن بوده است. تناژ بار غیر نفتی نیز مدت یاد شده به یک میلیون و ۸۲ هزار و ۴۰۳ تن رسید.
این در حالی است که مطابق آمار وزارت راه و شهرسازیطی ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰، ترانزیت بخش ریلی کشور یک میلیون و ۵۶۰ هزار تن بود. طی یک دهه اخیر بیشترین میزان ترانزیت ۱۰ ماهه با یک میلیون و ۳۲۲ هزار تن بود که ۱۸ درصد از ۱۰ ماه امسال کمتر است.همچنین در ۱۰ ماه امسال ۱۶.۸ میلیون نفر استفاده از حمل ونقل ریلی جابجا شده‌اند.

بررسی روند ۱۰ ساله جابجایی مسافر در شبکه سراسری راه‌آهن نشان می‌دهد بیشترین میزان جابجایی مسافر در ۱۰ ماهه سال ۹۸ با ۲۴ میلیون نفر بوده که حدود ۳۰ درصد از عملکرد ۱۰ ماه امسال بیشتر است.

در مجموع بررسی عملکرد راه‌آهن در بخش ترانزیت ریلی طی ۱۰ ماه امسال با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که ۲۲.۱ درصد کاهش یافته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین