دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 3:19:50 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:61330
  • زمان انتشار:يکشنبه 23 بهمن 1401-21:21
  • کاربر:
در نشست پذیره‌نویسی شانزدهمین صندوق جسورانه فرابورسی مطرح شد

محمد نظیفی عضو هیات مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری مهرگان در مراسمی که به منظور پذیره‌نویسی صندوق جسورانه ارغوان در فرابورس ایران برگزار شد با تاکید بر نقش بازار سرمایه به عنوان تصمیم‌گیرنده اقتصادی در اقتصادهای پیشرفته، عنوان کرد: صندوق جسورانه ارغوان در راستای توسعه سرمایه‌گذاری‌های جایگزین معرفی می‌شود.
«ارغوان» به دنبال خلق آینده متفاوت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در نشست خبری پذیره‌نویسی شانزدهمین صندوق جسورانه فرابورس، نظیفی عضو کمیته سرمایه‌گذاری ارغوان، ضمن اشاره به احساس نیاز به تغییر در زمینه سرمایه‌گذاری از سوی مردم، گفت: تاسیس و پذیره‌نویسی صندوق جسورانه ارغوان نیز در راستای تغییر و خلق آینده‌ای متفاوت است.

نظیفی با تاکید بر اینکه شاکله اقتصاد ایران نیازمند کسب‌وکارهای متحول‌شده است، عنوان کرد: علاوه بر صندوق‌های وی سی، صندوق‌های بازنشستگی نیز مجموعه‌هایی هستند که با توجه به اندازه قابل توجه و شکافی که در منابع و درآمد با آن مواجه شده‌اند، نیازمند تغییر هستند.

عضو هیات مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری مهرگان اضافه کرد: مهرگان در کنار مجموعه اقتصادی غدیر و موسسه توانمندسازی بازنشستگان، صندوق جسورانه ارغوان را معرفی می‌کند که در ۶ حوزه فناوری‌های مالی (فین‌تک)، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، تجارت الکترونیک و زیست‌فناوری و نانو تکنولوژی فعالیت می‌کند.


معرفی سرمایه‌گذاران «ارغوان»

در ادامه نشست خبری پذیره‌نویسی صندوق جسورانه «ارغوان» محمدعلی عبادی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دی پرداختن به سرمایه‌گذاری‌های جایگزین را یک ضرورت برای اقتصاد امروز کشور دانست و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری ارغوان با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی کار خود را آغاز کرده است.


وی گروه مالی غدیر، هلدینگ سرمایه‌گذاری مهرگان و موسسه توانمندسازی بازنشستگان را سرمایه‌گذاران ارغوان معرفی کرد و افزود: مدیریت این صندوق نیز بر عهده تأمین سرمایه دماوند بوده و مدیریت اجرایی آن را سرمایه‌گذاری دی بر عهده دارد که یک شرکت سرمایه‌گذاری تخصصی در حوزه نوآوری است.


سلامت و فین تک حوزه‌های اصلی سرمایه‌گذاری

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دی در خصوص رشته‌هایی که ارغوان تمرکز بیشتری در آن‌ها برای سرمایه‌گذاری دارد، اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه این صندوق به بازار سالمندی، دو حوزه سلامت و فین تک، رشته‌های اصلی برای سرمایه‌گذاری هستند.

عبادی با تأکید بر اینکه توسعه صندوق‌هایی با تأمین مالی نوآورانه به رفع نیاز بازارهای هدف کمک می‌کند، گفت: در این مجموعه ترکیب شرکا به‌گونه‌ای چیده شده که سرمایه هوشمند در صندوق وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دی در پایان تأکید کرد: هدف ارغوان این است که در نهایت یک سرمایه‌گذاری خطرپذیر را به عرضه اولیه برساند.

گفتنی است پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه ارغوان از هجدهم بهمن‌ماه به مدت شش روز کاری با نماد «ارغوان» در فرابورس ایران آغاز شده و مهلت این پذیره‌نویسی تا پایان این هفته خواهد بود. البته در صورت فروش کل واحدهای در نظرگرفته شده پیش از این شش روز درنظرگرفته شده، فرایند پذیره‌نویسی زودتر از موعد پایان می‌یابد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین